پنجشنبه ۲۲ شهریور ۰۳

آرشیو مرداد ماه 1403

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

بندر ماهشهر را معرفی کنید؟

۵ بازديد

بندر ماهشهر

کشورمان ایران دارای بنادر مهم و تاریخی بسیار زیادی می باشد، بنادری که از نظر اقتصادی برای کشورمان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این بنادر بندر ماهشهر در جنوب استان خزستان می باشد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی این بندر تاریخی زیبا و تاریخچه و جاذبه های آن بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری تهران ماهشهر را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

تاریخچه بندر ماهشهر

بندر ماهشهر یکی از بنادرمهم و تاریخی در کرانه خلیج فارس و در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است، قدمت این شهر به دوره ساسانیان و به سال 231 میلادی بازمی گردد، این شهر در زمان پادشاهی اردشیر اول بنا گردد و این شهر ریشهرنامیده شد. این بندر همچنین بنام های معشور و ماچول نیز معروف بوده است.

آب و هوای بندر ماهشهر

جنوب کشور همانطور که می دانید دارای گرمترین هوا می باشد، بنادر جنوبی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند دارای آب و هوای شرجی مرطوب است، در تابستان ها دمای هوای این شهر تا 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد و در زمستان ها به صفردرجه می رسد. دمای هوا در تابستان ها به گرمی بسیارزیادی که دارد، میزان رطوبت و شرجی بودن هوا به صد درصد می رسد که بسیار آزار دهنده است.

 

شرکت هواپیمایی تابان

۶ بازديد

شرکت هواپیمایی تابان

تابان ایر یک شرکت هواپیمایی خصوصی است که دفتر مرکزی آن در مشهد است. شرکت هواپیمایی تابان یکی از جدیدترین خطوط هوایی ایران به شمار می رود. تابان ایر پس از اخذ مجوز در سال 1383 شروع به فعالیت کرد. اولین هواپیمای این شرکت با نام Bae 146-300 پس از دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در مهرماه 1395 رسماً در فرودگاه شهید مشهد به زمین نشست. پس از آن پرواز بعدی تابان ایر در مسیر مشهد  کیش آغاز شد. در آبان ماه همان سال هواپیماهای زیر به ناوگان این شرکت اضافه شدند که قطب های اصلی این ایرلاین فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه بین المللی مهرآباد است که قطب دوم آن شرکت هواپیمایی تابان است. فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران واقع شده است.

آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط چارتر لحظه آخری  مشهد تهران را به راحتی تهیه نمایید.

ناوگان هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان ایر دارای 9 فروند هواپیما شامل 5 فروند MD-88، 1 فروند ایرباس A310-300 و 1 فروند  از هواپیماهای بوئینگ B77-400 ، B757-200 ، B146-RJ  می باشد.

قوانین پرواز هواپیمایی تابان

مسافرانی که بلیط تابان را خریداری کرده اند باید حداقل 2 ساعت قبل از زمان حرکت پرواز داخلی در فرودگاه حضور داشته باشند. مسافران باید حداقل 3 ساعت قبل برای پروازهای بین المللی و مراحل چک این در فرودگاه حاضر شوند. گیت سوار شدن به هواپیما 30 دقیقه قبل از حرکت پرواز داخلی و 1 ساعت قبل از حرکت پرواز بین المللی بسته می شود و بیش از این زمان مسافرانی پذیرفته نمی شوند. تابان ایر مسئولیتی در قبال پذیرش مسافرانی که بعد از این ساعت وارد گیت فرودگاه می شوند ندارد. در سفر به خارج از کشور هنگام رفتن به فرودگاه علاوه بر بلیط باید ویزا و کارت شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشید. گذرنامه باید حداقل 6 ماه از تاریخ سفر معتبر باشد.

 

ییلاق سوباتان

۷ بازديد

جاهای دیدنی ییلاق سوباتان

آنچه در ییلاقات سوباتان و اطراف آن مشاهده می‌کنید همه به نوعی جاذبه گردشگری به حساب می ‌آیند. اما برخی از مکان‌ها زیبایی و جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد. بیایید با این جاهای دیدنی ییلاقات سوباتان آشنا شویم. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا باکمترازسه دقیقه بلیط لحظه آخری عسلویه به رشت را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

دریاچه‌ نئور

دریاچه نئور در 19 کیلومتری غرب منطقه سوباتان قرار دارد. آب این رودخانه زیبا و پرخروش از برف و باران‌های فصول پاییز و زمستان تامین می‌ شود. پوشش گیاهی منحصر به فرد این منطقه که شامل گیاهان دارویی زیادی مانند بابونه و نعناع کوهی است. رویش این گیاهان در اطراف رودخانه باعث شده تا عطر خوشی در هوای اطراف دریاچه پراکنده شود. اگر در فصل بهار به دیدن این رودخانه می ‌روید می ‌توانید تعدای قزل‌آلای رنگین‌کمانی بگیرید و از هفت‌رنگی پولک‌های ماهی و طعم لذیذ گوشت آن لذت ببرید.

آبشار زیبا ورزان

این آبشار در ضلع شمال غربی ییلاقات سوباتان واقع شده و تنها 4 کیلومتر از آن فاصله دارد. آبشار ورزان از رودخانه ورزان که یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه بزرگ لیسار است سرچشمه می ‌گیرد و با سقوط 100 متری از صخره‌ها، منظره بی‌ بدیعی را در میان کوه‌های سبز مخملی به نمایش می‌ گذارد.

گوری دره

در پس روستای سوباتان منطقه‌ای با قدمتی چند هزار ساله وجود دارد. گوری دره یا قوری دره گورستان 7هزار ساله‌ای است که مردم این خطه از دست‌رفتگان خود را در آن به خاک می‌ سپردند. این گورستان به همت باستان شناسان کشف شد و اکنون گردشگران می‌ توانند از آن دیدن کنند. تماشای انواع مختلف قبرهای کلان سنگی، چهار چینه و… برای گردشگرانی که علاقه زیادی به تمدن کهن ایرانی و آثار باستانی دارند خالی از لطف نیست.

جاذبه های طبیعی سوئیس ایران

۷ بازديد

جاذبه های طبیعی سوئیس ایران

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کشور ایران است. مرکز این استان شهرکرد است. این استان با 16٬332 کیلومتر مربع وسعت بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می باشد. سوئیس ایران با جاذبه طبیعی و گردشگری بکری که دارد خیلی ها را راهی چهار محال و بختیاری کرده است. این روزها دنا کوهنوردان بسیاری را به خود می بیند. استان چهار محال و بختیاری که در اغلب روزهای سال، سردترین نقطه کشور است در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان اولین مفاهیم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری تقریبا هفت ماه از سال برف دارد و به اعتقاد کارشناسان گردشگری همین قابلیت زمینه بسیار خوبی برای گردشگران ورزشی است. در این مقاله آس چارتر سعی دارد تا اطلاعاتی از این شهر زیبا دراختیارتان قرار دهد. برای سفر به سوئیس ایران می توانید از سایت آس چارتر بصورت آنلاین بلیط هواپیما ارزان شهرکرد را رزرو نمایید.

 

کلاس مختلف پرواز های سیستمی و چارتری

۶ بازديد

پرواز سیستمی

پرواز سیستمی یا برنامه ای، همان پروازهای منظمی‌ است که شرکت های هواپیمایی در برنامه‌های خود دارند. این پروازها، برنامه و ساعت تعیین شده ای دارند و معمولاً برای دوره‌های طولانی مدت انجام می‌شود.

اکثر بلیت پروازهای خطوط هوایی مهم به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسد. نرخ بلیط های پروازهای سیستمی نسبت به پروازهای چارتر، ثابت‌ تر است و هزینه‌ ناشی از پر نشدن صندلی های پروازهای سیستمی و باقی ماندن صندلی‌های خالی، برگردن شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ این پرواز است. همچنین معمولا قیمت‌ بلیت‌های سیستمی برای کودکان (2 الی 12 سال) با تخفیف 50 درصدی همراه است.

بلیط پروازهای سیستمی هم توسط آژانس‌های مسافرتی و هم توسط خطوط و شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و برخلاف بلیط چارتری لحظه آخری ارزان، مطابق با قوانین کنسلی سازمان هواپیمایی کشوری قابل استرداد با کسر جریمه یا تغییر روز و ساعت پرواز است. میزان جریمه این بلیت‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با زمان اعلام کنسلی از سوی مسافر و همچنین کلاس پروازی آن دارد، به‌ صورتی‌که هرچه به تاریخ و ساعت پرواز نزدیک‌تر باشد،بر آن افزوده خواهد شد.

انواع کلاس پروازی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تهیه و خرید بلیت هواپیما به اصطلاحاتی نظیر Frist  ( F ) ، Business ( B ) و Economy ( Y ) برخورد کرده باشید و تفاوت آنها را ندانید .

در این مطلب ( مقاله ) قصد داریم شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم و معانی و مفاهیم آن ها را برای شما شرح دهیم . لازم ایت بدانید پروازها بر اساس امکاناتی که به مسافران خود ارائه میدهند به سه بخش فرست ، تجاری و اقتصادی طبقه بندی می شوند .

با توجه به قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما دارای رده بندی (کلاس بندی) پروازی مختلفی است که مسافران می توانند بلیط هواپیمای خود را با مشخص کردن کلاس پروازی دلخواه تهیه کنند. قابل ذکر است که قیمت بلیط هواپیما برای انواع کلاس پروازی متفاوت است.

درجه یک: فرست کلاس : First Class 

فرست کلاس گرانترین صندلی های یک پرواز را دارد و قیمت آن از دیگر کلاس های پروازی بیشتر است. صندلی فرست کلاس تک نفره، مبله، اتاقک مانند و خصوصی است. امکانات رفاهی فرست کلاس متفاوت است و شامل تلویزیون خصوصی با ریموت کنترل، لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی های اتوماتیک با قابلیت تنظیم زیر پا، پشت و پشتی سر به حالت یک بالش انعطاف پذیر و سرویس بهداشتی جداگانه است  .

بهترین روستاهای اطراف تهران را معرفی کنید؟

۷ بازديد

بهترین روستاهای اطراف تهران

بدون شک، سلامت روحی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم و یکی از بهترین راهکارها برای داشتن روحیه ای سالم و پرنشاط، سفر به مناطق خوش آب و هوا باصفا می باشد. سفر به روستا ها و گشت و گذار در طبیعت زیبا و دلنشین آنها، می توانید انگیزه و روحیه خود را افزایش دهید و با انرژی بیشتری به زندگی شهری بازگردید و به کار و تلاش خود ادامه دهید. روستا ها بهترین مکان برای رسیدن به آرامش روان و دوری از شلوغی های شهر می باشد چرا که آب و هوای دلنشینی داشته و از طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند. دراین مقاله سعی داریم زیباترین روستاهای اطراف تهران را به شما معرفی کنیم، با آس چارتر همراه باشید. شما می توانید برای رفتن به این روستاهای زیبا ابتدا ازسایت آس چارتر بلیط چارتر تهران را تهیه نمایید وسپس سفرکنید.

 

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه و 120 کیلومتری تهران واقع شده و نمادی از زیبایی های خداوند است که باید این طبیعت زیبا را از نزدیک دید. این روستا با زیبایی خاص خود نظر توریست ها را به خود جلب کرده است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این روستا رفته و از جاهای دیدنی آن بازدید می کنند که یکی از زیبایی های این روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و دیگر جاذبه ها چشمه های آب معدنی مانند خمده و دریابک است که این آبها خواص درمانی بسیار موثری نیز هم دارند .

دژ محمد علی خان خوزستان

۱۰ بازديد

دژ محمد علی خان خوزستان

خوزستان از استان های جنوبی کشور و از مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی در ایران که دارای طبیعت فوق‌ العاده زیبا و مناطق توریستی زیادی می باشد، در این مقاله از آس چارتر قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی در شهر دزفول استان خوزستان بپردازیم، این جاذبه ی دیدنی دژ محمدعلی خان می باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه ی دیدنی دژ محمدعلی خان خوزستان آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دژ محمد علی خان خوزستان

دزفول از شهرهای تاریخی و باستانی در استان خوزستان که دارای قدمت چندهزار ساله می باشد، دژ طبیعی محمد‌علی خان از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی دزفول که در ارتفاع ۱۵۵۰ متری در بالای کوه هفت ‌تنان در غرب خوزستان و ۶۵ کیلومتری دزفول قرار گرفته است، دژ محمد علی خان یا دژ سردشت خوزستان یک دژ طبیعی که طی میلیون ‌ها سال از روی هم قرار گرفتن تخته‌ سنگ‌ هایی در بالای یک کوه که چندین آبشار از روی آن سرازیر می شود تشکیل شده است، دژ محمدعلی خان که با نام دژ علی ‌مردان ‌خان نیز معروف می باشد، محمدعلی خان از خان‌ های بختیاری ‌های چهارلنگ که در زمان حاکم لرستان و خوزستان زندگی می کرد، محمدعلی خان از مخالفان ظلم بود که که بارها علیه ظلم خانلرها میرزا احتشام الدوله و پسرش ابراهیم میرزا که حکام لرستان و خوزستان بود مقاومت کرد و علیه آنها مبارزه کرد، محمدعلی خان در سال ۱۲۳۲ برای مبارزات خود در این دژ مستقر شده بود. سر انجام برای سرکوب شورش محمدعلی خان، رضاشاه نیروهای خود را به دزفول منطقه دژ سردشت فرستاد و بعد از دستگیری محمدعلی خان به تهران فرستاده و اعدام شد. به همین دلیل دژ سردشت از آن دوره به نام دژ محمد علی خان چهارلنگ بختیاری معروف گشت. 

تفریحات دژ محمد علی خان خوزستان

دژ محمد علی خان در سردژ خوزستان از جاذبه های دیدنی و تفریحی که بهترین گزینه برای کوهنوردان و علاقه مندان به کوهنوردی می باشد، از دیگر تفریحات بی نظیر در دژ محمد علی خان خوزستان می توان به عکاسی از مناظر بی نظیر و بکر، تماشای آبشارهای جذاب در بین صخره‌ های سنگی، پیاده ‌روی در طبیعت، کمپینگ و روستاگردی و...، لازم است بدانید برای کوهنوردی حتما تجهیزات کامل با خود به همراه داشته باشید.

اقامت در اطراف دژ محمد‌علی خان خوزستان

دژ محمدعلی‌ خان از باشکوه ‌ترین و قدیمی ‌ترین مکان‌ های دیدنی در خوزستان که در منطقه حیرت ‌انگیزی واقع شده است، شما می توانید شبی را در این منطقه ی زیبا اقامت داشته باشید، کمپ در مقابل آبشار دوقلوی جذاب بهترین گزینه‌ های اقامتی می باشد، در مقابل این آبشار های زیبا چندین اتاقک‌ سنگی مسقف و کوچک وجود دارد، این اتاقک‌ های سنگی در گذشته برای اقامت یا استراحت عشایر مورد استفاده قرار می گرفته است، لازم است بدانید این اتاقک ها برای اقامت مناسب نمی باشند و فقط بعنوان یک پناهگاه در شرایط آب‌ وهوایی مورد استفاده قرار می گیرند.

قلعه هیمجی

۹ بازديد

قلعه هیمجی

قلعه هیمجی در ژاپن یکی از قلعه های احاطه شده است،قلعه‌های کوچک و بزرگ بسیاری در اقصی نقاط جهان با داستان‌های ارواح احاطه شده، به شهرت رسیده و حتی نفرین شده‌اند.  هر کدام از قلعه ها هم داستان مختص به خود را دارند، ولی اغلب، ساکنان آنها به دلیل سوء تفاهم، خیانت و البته ماجراهای رمانتیک و احساسی، لاجرم با مرگ این دنیا را ترک کرده اند، این مسئله در قلعه‌ای قدیمی در کشور ژاپن نیز نمود پیدا کرده است، اما این بار پای خدمتکاری در میان است که حتی پس از مرگش نیز از کوتاهی در انجام وظایفش در عذاب است.

قلعه هیمجی یکی از مناطق دیدنی ژاپن است. قلعه هیمجی یکی از کاخ های سلطنتی ژاپن می باشد.این قلعه بزرگترین و پر بازدیدترین کاخ ژاپن می باشد.

کارشناسان آس چارتر با تحقیقات زیاد در این زمینه به ادامه ماجرا برای شما می پردازند تا شما عزیزان بصورت کامل از این داستان ها آگاهی داشته باشید. بلیط ارزان هواپیما چارتری خارجی خود را می توانید از سایت آس چارتر تهیه کنید.

معنی نام قلعه هیمجی

قلعه‌ی هیمِجی (Himeji Castle) که در زبان ژاپنی هیمجی جو (Himeji- Jo) تلفظ می‌شود، در شهری به همین نام در منطقه‌ی شوئوگو (Hyogo) و در کشور ژاپن واقع شده است. این قلعه در بخش میانی شهر و برفراز یک کوهستان ساخته شده است و همین مسئله باعث شده که از هر نقطه‌ی شهر بتوان این قلعه را مشاهده کرد. نام مستعار این قلعه(قلعه حواصیل سفید)است، نام‌گذاری که با الهام از رنگ سفید رنگ پریده‌ی آن صورت گرفته است. قلعه هیمجی یکی از سه قلعه‌ی بزرگ کشور آفتاب تابان که بیش از ۸۳ اتاق دارد و به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری این کشور شناخته می‌شود. گردشگران ایرانی بسیاری در چند دهه قبل به این مکان زیبا می رفتند و می توانستند بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان خارجی خود را از آس چارتر تهیه کنند.

قدمت تاریخی قلعه هیمجی

قلعه هیمجی در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۶ ساخته شده و اصل نامه این قلعه هیجان انگیز و زیبا هیمه یاما (Himeyama) بوده و به عنوان خانه ارباب هیمجی مورد استفاده قرار داشته است. شهرت این قلعه بیش از هر چیز دیگر به خاطر محیط پیرامونی خاص و منحصربه ‌فرد که اطراف قلعه را احاطه کرده است. از آنجایی که از همان ابتدا این قلعه به عنوان سازه‌ای دفاعی احداث شد، لذا تمامی تمهیدات لازم برای محافظت از آن و نیز برآورده‌ شدن اهداف نظامی و دفاعی، در نظر گرفته شد.

غار چال نخجیر، غار زنده دنیا

۸ بازديد

غار چال نخجیر، غار زنده دنیا

در این مقاله از اس چارتر قصد داریم یکی از غارهای زیبا در استان مرکزی و در میان راه  دلیجان به نراق را به شما معرفی کنیم ، غار چال نخجیر در یک منطقه ای به نام چال نخجیر در دامنه کوه تخت قرار دارد ، حدود 95 درصد از دیواره های این غار پوشیده از رسوبات اهکی هستند که بقیه ان از سنگ است در ادامه به معرفی کامل این غار خواهیم پرداخت.

آس چارتر ارائه دهنده ارزان ترین قیمت بلیط چارتر همراه همیشگی سفرهای شما عزیزان میباشد.

معرفی غار نخجیر

این غار جزو غار های اهکی و زنده دنیا می باشد که تا امروز 1200 متر از غار برای بازدید کفپوش سازی ، ایمن سازی و نورپردازی انجام شده است ، غار چال نخجیر در سال 1384 خورشیدی در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است طبق گفته ها در انتهای این غار دریاچه ای وجود دارد که می توانید با قایق سواری به انجا بروید اما در کل چیزی از این دریاچه به ثبت نرسیده است از دلایلی که باعث می شود به این غار بروند دسترسی اسان به غار به دلیل زنده بودن و تهویه  مطبوع مناسب هوای درون غار می باشد که از ویژگی های خاص غار محسوب می شود.

ویژگی های این غار چال نخجیر

از سری ویژگی هایی که این غار دارد می توانیم به نهشته های بزرگ کاج اشاره کنیم ، همچنین تهویه ی طبیعی هوای درون غار در فصل های تابستان و زمستان که در تابستان خنک و در زمستان گرم می باشد موجب شده تا بازدیدکنندگان احساس کمبود اکسیژن نکنند شما نیز میتوانید با تهیه ی بلیط چارتر اغا جاری تهران از این غار دیدن فرمایید.

غار چال نخجیر به دلیل واقع شدن در دردامنه کوه دسترسی به ان اسان بوده است و کسانی که می خواهند از ان بازدید کنند می توانند به راحتی به این محل سر بزنند ، غار چال نخجیر اگر از قسمتی تخریب بشود یا ترک بردارد در طول سال های زیادی متمادی ترمیم خواهد بود.

راز مثلث برمودا چیست؟

۱۱ بازديد

نجات یافتگان مثلث برمودا

منطقه‌ای که از آن به‌عنوان «مثلث برمودا» یاد می‌شود، یکی از پرترافیک‌ترین بخش‌های دنیا از نظر تردد هوایی و دریایی است. روزانه اشخاص بسیار زیادی از این منطقه عبور می‌کنند و هیچ اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهند. سلامتی این افراد را می‌توان به‌عنوان «نجات یافتن‌» آن‌ها از ناحیه مورد بحث به‌حساب آورد؛ اما در ادامه، یک مثال دیگر هم داریم که دوباره داستان «مثلث مرگ‌بار برمودا» را پیش می‌کشد. حقیقت داشتن یا نداشتن این قضیه هنوز اثبات نشده است.

بروس گرنن در تاریخ چهارم دسامبر سال ۱۹۷۰ همراه با پدر و همکارش برای سفر به منطقه میامی، با هواپیمای خود از جزیره اندروس بلند شد و به‌سمت میامی پرواز کرد. پس از شروع این پرواز که طبق محاسبات باید ۷۴ دقیقه طول بکشد، بروس توانست هواپیما را به ارتفاع «۱۱ هزار پا» برساند. شخص خلبان قبل از صعود به این ارتفاع، ابرهای بزرگ متعددی را پشت سر گذاشته بود و حالا به‌ناچار باید یک ابر عظیم‌الجثه را در ارتفاع ۱۱ هزار پایی از زمین رد می‌کرد. هواپیما وارد این ابر شد؛ طبق گزارش‌های بروس گرنن، این ابر به‌شدت تاریک بوده و هر چند وقت یک‌بار با جرقه‌های نورانی، داخلش کاملا روشن می‌شده است. شباهت فضای داخل ابر به یک لوله یک و نیم کیلومتری که دیواره‌های آن به‌صورت پادساعت‌گرد در حرکت بودند، از مهم‌ترین نکات صحبت‌های گرنن است. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری را در آس چارتر تهیه کنید و سفر خود را با ما تجربه کنید.

پس از عبور از این ابر ترسناک، گرنن در پایان به‌یک نقطه‌ کاملا روشن از ابر مورد بحث رسید و با خروج از آن، سریعا به برج مراقبت اطلاع داد. برج مراقبت در پاسخ، نتوانست مختصات جغرافیایی هواپیمای بروس گرنن را پیدا کند (که احتمالا در تماس با میدان‌های الکتریکی برای مدتی از مدار خارج شده بوده) اما لحظاتی بعد، طبق گزارش برج مراقبت، حضور هواپیمای گرنن در آسمان میامی تایید شد. پروازی که قرار بود ۷۴ دقیقه طول بکشد، پس از ورود گرنن به آن ابر تاریک، در تنها ۴۷ دقیقه به سرانجام می‌رسد. آیا آن ابر که در مثلث برمودا واقع شده بود، یک «کرم‌چاله» محسوب می‌شود؟ کرم‌چاله ماهیتی فیزیکی است که در فضا/زمان میان‌بر می‌زند و به‌انتقال اجسام سرعت می‌بخشد. گرنن پیرامون این موضوع سه کتاب مختلف را تالیف کرده است!