پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

کلاس مختلف پرواز های سیستمی و چارتری

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

کلاس مختلف پرواز های سیستمی و چارتری

۸ بازديد

پرواز سیستمی

پرواز سیستمی یا برنامه ای، همان پروازهای منظمی‌ است که شرکت های هواپیمایی در برنامه‌های خود دارند. این پروازها، برنامه و ساعت تعیین شده ای دارند و معمولاً برای دوره‌های طولانی مدت انجام می‌شود.

اکثر بلیت پروازهای خطوط هوایی مهم به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسد. نرخ بلیط های پروازهای سیستمی نسبت به پروازهای چارتر، ثابت‌ تر است و هزینه‌ ناشی از پر نشدن صندلی های پروازهای سیستمی و باقی ماندن صندلی‌های خالی، برگردن شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ این پرواز است. همچنین معمولا قیمت‌ بلیت‌های سیستمی برای کودکان (2 الی 12 سال) با تخفیف 50 درصدی همراه است.

بلیط پروازهای سیستمی هم توسط آژانس‌های مسافرتی و هم توسط خطوط و شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و برخلاف بلیط چارتری لحظه آخری ارزان، مطابق با قوانین کنسلی سازمان هواپیمایی کشوری قابل استرداد با کسر جریمه یا تغییر روز و ساعت پرواز است. میزان جریمه این بلیت‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با زمان اعلام کنسلی از سوی مسافر و همچنین کلاس پروازی آن دارد، به‌ صورتی‌که هرچه به تاریخ و ساعت پرواز نزدیک‌تر باشد،بر آن افزوده خواهد شد.

انواع کلاس پروازی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تهیه و خرید بلیت هواپیما به اصطلاحاتی نظیر Frist  ( F ) ، Business ( B ) و Economy ( Y ) برخورد کرده باشید و تفاوت آنها را ندانید .

در این مطلب ( مقاله ) قصد داریم شما را با این اصطلاحات آشنا کنیم و معانی و مفاهیم آن ها را برای شما شرح دهیم . لازم ایت بدانید پروازها بر اساس امکاناتی که به مسافران خود ارائه میدهند به سه بخش فرست ، تجاری و اقتصادی طبقه بندی می شوند .

با توجه به قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما دارای رده بندی (کلاس بندی) پروازی مختلفی است که مسافران می توانند بلیط هواپیمای خود را با مشخص کردن کلاس پروازی دلخواه تهیه کنند. قابل ذکر است که قیمت بلیط هواپیما برای انواع کلاس پروازی متفاوت است.

درجه یک: فرست کلاس : First Class 

فرست کلاس گرانترین صندلی های یک پرواز را دارد و قیمت آن از دیگر کلاس های پروازی بیشتر است. صندلی فرست کلاس تک نفره، مبله، اتاقک مانند و خصوصی است. امکانات رفاهی فرست کلاس متفاوت است و شامل تلویزیون خصوصی با ریموت کنترل، لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی های اتوماتیک با قابلیت تنظیم زیر پا، پشت و پشتی سر به حالت یک بالش انعطاف پذیر و سرویس بهداشتی جداگانه است  .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.