جمعه ۲۳ شهریور ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1403

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

تنگه کافرین کجاست ؟

۲۹ بازديد

تنگه کافرین کجاست ؟

تنگه کافرین که نام دیگر ان کافری یا شداد  می باشد در ناحیه ای کوهستانی و نیمه گرم در شهرستان بدره و استان ایلام و در غرب کشور قرار گرفته است ، این تنگه در ارتفاعات شمال کبیر کوه می باشد ، تنگه کافرین یک جاذبه گردشگری و پر بازدید در ایلام است ، پیشنهاد می کنیم اگر به ایلام سفر کردید حتما از این مکان دیدن فرمایید.

آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتری هواپیما سفر خوشی را برای شما آرزو میکند.

معرفی شهر ایلام

شهر ایلام در حصاری از کوه ها و ارتفاعات جنگلی قرار دارد که اب و هوای ان معتدل کوهستانی می باشد ، از دانشگاه های مهم در این شهر می توانیم به دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه ایلام اشاره کنیم ، ایلام در زمان های گذشته ده بالا نامیده می شده است بعدها به دلیل حکومت و ساخت و سازهای حسینقلی خان ابوقداره والی لرستان پشتکوه به حسین اباد معروف شد ، معنی های دیگر ایلام عبارت هستند از : طعام عروسی ساختن، (منتهی الارب) مهمانی عروسی کردن (تاج المصادر بیهقی)، یه طعام عروسی کسی را بردن، ولیمه دادن، مهمانی عروسی دادن و مجتمع و فراهم آمدن خوی و خرد (منتهی الارب)، (آنندراج)، (ناظم الاطبا) ، تمامی این معنی ها مناسب با ویژگی های منطقه ای و بومی ساکنین این منطقه است ، ایلام در دوران قاجار به علت اینکه مکان تابستانی والی بود به لرستان پشتکوه معروف بوده و در شهریور سال 1307 شمسی به نام ایلام در امده است ، شهر ایلام در سال 1352 از استان پنجم به مرکزیت کرمانشاه جدا و تبدیل به یک استان شده است. ما در آس چارتر بهترین قیمت بلیط هواپیما مشهد به ایلام سرچ و خریداری کنید.

بازار تاریخی قیصریه اصفهان

۲۲ بازديد

بازار تاریخی قیصریه اصفهان

بازار قیصریه یکی از معروفترین بازارهای تاریخی ایران است که به بازار شاهى نیز شهرت دارد، این بازاراز سردر قیصریه شروع و به بازارچیت ‌ساز‌ها و از آنجا به بـازار دارالشفا منتهى می‌ شود. بازار قیصریه یکی از مراکز مشهور صنایع دستی است. بازار قیصریه در دوره صفویه مرکز فروش پارچه و فرش ‌های گرانبها بوده و شرکت‌های تجاری خارجی نیز در آن حجره‌هایی داشته ‌اند. این بازار قسمت اصفهان جدید دوره صفویه را به شهر سلجوقی میدان کهنه آن روزگار (میدان قیام فعلی) متصل می ‌کرد. در این بازار دکان‌ هایی وجود دارد که از ۴۰۰ سال قبل تا امروز به عرضه تنها یک نوع کالا مبادرت کرده ‌اند. امتداد بازار بزرگ اصفهان به مسجد جامع و سپس به بازار عریان منتهی می ‌‌شود. در این مقاله از آس چارتردر مورد این بازار تاریخی مطالبی را در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما اصفهان را رزرو کنید.

تاریخچه بازار قیصریه

بازار قیصریه اصفهان یکی از مشهورترین بازارهای موجود در اصفهان است. این بازار در بافت تاریخی و قدیمی اصفهان واقع شده ‌است. عمده فعالیت بازاریان در بازار قیصریه، فروش فرش است. فرش یکی از اصیل ‌ترین و قدیمی‌ ترین هنرهای ایرانی است به همین دلیل توریست‌های خارجی به آن علاقه زیادی نشان می ‌دهند. بازار قیصریه با نام‌های بازار سلطانی و یا بازار شاه نیز شناخته می ‌شود. در عصر حکومتی صفویه این بازار بزرگ‌ ترین و مجلل ‌ترین بازار در کل ایران بوده ‌است. رونق این بازار به قدری زیاد بود که حتی شرکت های خارجی و بازرگانان سراسر دنیا نیز در آن حجره داشتند و به فروش اجناس مختلف می ‌پرداختند. نام سردر این بازار قیصریه است و نام کلی آن هم از همین سردر گرفته شده‌ است. قیصریه به راسته‌ ای از بازار گفته می ‌شود که در آن کالاهای ارزشمند و گران‌ قیمت به فروش می رسد. این بازار در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۱۰۲۹ هجری قمری و در دوره صفویان و در شمال میدان نقش جهان (میدان امام اصفهان) ساخته شده ‌است. طرح و بنای بازار قیصریه از بازار قیصریه در استان فارس و شهر لارستان الهام گرفته شده‌ است. این بازار در سمت شمالی میدان نقش جهان واقع شده ‌است. شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما ساری اصفهان را به صورت آنلاین از سایت آس چارترتهیه نمایید.

سوغات قطر

۱۳ بازديد

سوغات قطر

قطر کشوری در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است، قطر یک شبه جزیره است که اطراف آن با آب های خلیج فارس محاصره شده است، قطر علاوه بر جاذبه ها و دیدنی های بسیار زیادی که دارد، بازارا های مختلف و معروفی نیز دارد، که بهترین مکان‌ برای تهیه سوغات در این شهر است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.

معرفی سوغات قطر

امروزه یکی از بخش های جذاب برای هر مسافری خرید است، وجود جاذبه ها و گردشگران و مسافران زیادی که هرساله به این کشور سفر می کنند باعث شده که مراکز خرید لوکس و شیک از برندهای  مختلف جهانی با انواع سوغات و کالاهای مختلف و متنوع در اختیارتان قرار بگیرد. درادامه به معرفی سوغات محبوب و معروف قطر می پردازیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

قلیان های قطر

اگ شما طرفدار قلیان های رنگی و زیبا هستید می توانید زیباترین قلیان ها را از بازارهای قطر تهیه نمایید. قلیان رنگی یکی از بهترین صنایع دستی و سوغات قطر به‌حساب می ‌آید. انواع قلیان‌های رنگی تزیینی و مصرفی در بازارهای قطر زیاد به چشم می‌ خورند. ساختار این قلیان ها در قطربا سایر کشورها متفاوت است، قلیان‌های قطری از برنج و چوب می باشد و با هنر مرصع کاری و یا اشکالی از فرهنگ و هنر اقوام عرب روی آن تزئین شده است،

خلبان کیست؟

۱۶ بازديد

خلبان کیست؟

خَلَبان (خله‌بان) در واژه به‌معنی سکاندار است و به فردی اطلاق می‌شود که بنا به شغل یا تفریح به هدایت هواپیما یا سایر وسایل پروازی را انجام می‌دهد. نکته قابل‌توجه اینکه خلبانی نیازمند گذراندن آموزش‌های لازم و دریافت گواهینامه است.

گرایش‌های رشته هوانوردی کدام‌اند؟

رشته هوانوردی دارای سه شاخه مراقبت پرواز، ناوبری هوایی و خلبانی است؛

مراقبت پرواز

این گرایش از حساسیت بالایی برخوردار است؛ متخصصان برج مراقبت وظیفه دارند دستورها لازم از قبیل وزش باد، هدایت، گردش، فرود، کاهش یا افزایش سرعت را با توجه به هواپیماهای دیگر به خلبان تحت نظر خود بازگو کنند. در مجموع، کارشناسان مراقبت پرواز موظف هستند با استفاده از ماهواره اطلاعات پروازی را گرفته و از طریق رادار پروازها را به‌دقت مشاهده کنند و از طریق رادیو با خلبان در ارتباط باشند تا تداخلی درحرکت آن‌ها پیش نیاید و در ایمنی کامل به مقصد برسند. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری ارزان هواپیما و رزرو بلیط هواپیما آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

ناوبری هوایی

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در هر پرواز امنیت آن است؛ این مسئله نیازمند به وجود فردی است که قبل از پرواز مسئولیت تهیه و طراحی نقشه مسیر پرواز را برعهده داشته باشد و مشخص کند که لازم است هواپیما در چه ارتفاعی با چه سرعتی حرکت کرده و در صورت لزوم با وجود ابرهای باران‌زا مسیر پرواز را تغییر داده و مسیر جدیدی پیشنهاد دهد. به‌عبارت دیگر، این فرد خلبان دوم پرواز است. گفتنی است کلیه هواپیماها ناوبر ندارند. وجود ناوبر قدرت مانوردر پرواز را بالا می‌برد، حتی توانایی پرواز در هوای نامناسب را نیز برای خلبان ممکن می‌سازد.

خلبانی

افرادی که خلبانی را به‌عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های اختصاصی در یکی از گرایش‌های خلبانی مسافری، باری یا نظامی این کار را ادامه دهند. خلبان مسافربری همان‌طور که از نام آن نیز پیداست هدایت هواپیماهای مسافری و جابه‌جا کردن مسافران را برعهده دارد.

زمانی‌که نام خلبان عنوان می‌شود، ذهن اغلب مردم به هواپیماهای مسافربری معطوف می‌شود؛ ولی خلبان‌هایی نیز هستند که هدایت هواپیماهای باری یا کارگو را برعهده دارند. این گرایش از خلبانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا حدود ۳۵ درصد از تولیدات صنعتی در جهان از طریق هوایی جابه‌جا می‌شوند. با این وجود، خلبان کارگو همچنان برای اغلب مردم ناشناخته است. وجه اشتراک هر دو گروه از خلبان‌ها (تجاری و کارگو) در یکسان بودن آموزش‌های آن‌ها است، زیرا خلبان‌های مسافربری و باری، هر دو مأموریت و هدفی یکسان دارند که آن سالم رساندن مسافر/بار به مقصد است.

همچنین، نوع هواپیما برای ایرلاین‌های مسافربری و باری مشترک است. در واقع، ایرلاین‌های مسافربری و باری، هر دو از هواگردهای ثابت‌بال استفاده می‌کنند و نوع دقیق این هواپیماها، به بسته به ناوگان هوایی ایراین مربوطه بستگی دارد. برای نمونه، بیشتر شرکت‌های حمل‌و‌نقل، معروف‌ترین مدل‌های بوئینگ و ایرباس را برای پرواز ترجیح می‌دهند که قبل‌ها برای جابه‌جایی مسافر از آن‌ها استفاده می‌شد. امروزه این هواپیماها بعد از طراحی، به گونه‌ای تغییر پیدا می‌کنند که بیشتر برای جابه‌جایی محموله مناسب باشند تا مسافر. شرکت‌های حمل نقل متوسط در اروپا، برای مسیرهای کوتاه و متوسط بیشتر از بوئینگ 737 یا ایرباس A380 استفاده می‌کنند. در مجموع، افراد صرفا براساس علاقه خود این گرایش از خلبانی را برای فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب می‌کنند.

خلبان نظامی یا جنگنده نیز به خلبانی گفته می‌شود که در خدمت نیروی هوایی ارتش بوده و برای نبرد در آسمان با هواپیماهای دیگر یا نابود کردن هدف‌های زمینی با هواپیمای جنگی آموزش ویژه دیده است. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری و بلیط هواپیما ارزان چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

۱۸ بازديد

شهربازی سرزمین عجایب

از مجهزترین و بزرگترین شهربازی کودکان در مشهد شهربازی سرزمین عجایب می باشد، این شهربازی در مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و بیش از 140 دستگاه وسایل بازی نظیر: بازی­ های ویدئویی، بازی ­های گروهی، بازی­ های جایزه ­ای، سیمولاتور، بازی ­های خردسالان، توماس، هانتینگ مستر، نید فور اسپید، استخر توپ، کشتی صبا، ماشین کوبنده، ماجراجویان، آفتاب ‌مهتاب، جنگل آفریقا، کیدی راید حیوانات و ... در این شهربازی وجود دارد. علاوه بر تنوع و کیفیت دستگاه­ های بازی این شهربازی همچنین این شهربازی دارای امکاناتی همچون: رستوران و کافی شاپ و فروشگاه های خرید نیز دارد. که می تواند محیط مناسبی هم برای کودکان و هم بزرگسالان باشد که به تفریح و سرگرکی بپردازند. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری اصفهان مشهد در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ساعت کاری شهربازی سرزمین عجایب

این شهربازی همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 فعالیت دارد.

آدرس شهربازی سرزمین عجایب: خیام شمالی، بلوار بهارستان، بهارستان 2، مجتمع تجاری الماس شرق در طبقه 3 و 4

شهربازی الماس شهر

از دیگر شهربازی های مخصوص کودکان شهربازی سرپوشیده الماس شهر می باشد، این شهربازی کاملا سرپوشیده است و بیش از 120 دستگاه بازی متنوع را برای بازی و سرگرمی کودکان را دارد. نام این شهربازی سرزمین خورشید بوده است اما به الماس شهر تغییر کرده است. از وسایل بازی این شهربازی می توان به کشتی با ظرفیت 12 نفر، ترامپولین، تاب زنجیری، سرسره بادی، قطار خانواده، کشتی صبا، ماشین برقی، سورتمه، موتور شارژی، ترن کودک، قایق دستی کودک، ماشین شارژی و معروف ترین بازی این مجموعه ترن هوایی که خیلی طرفدار دارد، همچنین این شهربازی دارای امکاناتی نظیر رستوران و کافی شاپ، پیست اتومبیل  نمایشگاه های مختلف می باشد.

ساعت کاری شهربازی الماس شهر

ساعت کاری این شهربازی همه روزه از ساعت 18 الی 1 بامداد است

آدرس شهربازی الماس شهر: میدان خیام، ابتدای بلوار خیام شمالی

چرا گاهی بهتر است تنها سفر کنیم؟

۲۳ بازديد

. استقلال بیشتر در تنها سفر کردن

زمانی که کار بزرگی مانند مسافرت را به تنهایی انجام ‌می‌دهید، سایر موارد برایتان کسل کننده و دلهره ‌آور نخواهد بود. داشتن تجربه‌ ی تنهایی نیز می ‌تواند شما را تشویق کند تا کار های دیگری را نیز خودتان انجام دهید. این کار به شما کمک می ‌کند کارهایی را انجام دهید که همیشه از انجام تنهای آن وحشت داشتید.

در سفر تنهایی ممکن است اتفاقات مختلفی برای شما پیش بیاید. ممکن است شما زمین بخورید و کسی جز خود شما برای گرفتن دستتان حاضر نباشد. ممکن است به طرز غیرقابل باوری ناامید یا خشمگین شوید. هیچ‌کس از افراد خانواده یا دوستانتان در اطراف شما نیستند. حتی ممکن است از قدم گذاشتن در این سفر پشیمان شوید و خودتان را سرزنش کنید که چرا چنین تصمیمی گرفته‌اید. اما شک نداشته باشید احساسی که بر این حس‌ های منفی غلبه خواهد داشت حس خوش‌حالی و هیجان خواهد بود.

۲.از منطقه ‌ی آرامش و امن خود خارج می‌ شوید

معمولا افراد از انجام کارهای مختلف در حضور جمع اجتناب می‌ کنند. این کارها می‌ تواند شامل تنها غذا خوردن و یا گردش تنهایی باشد. با این حال، ریسک کردن و صرف برخی از زمان ‌ها به تنهایی، باعث می‌ شود به این شرایط عادت کنید و با افکار خود تنها باشید. اگرچه در ابتدا این کار می‌ تواند کمی سخت باشد اما خارج از شدن منطقه ‌ی امن و آرام، می‌ تواند شما را نیز آرام‌ تر کند و حس خوبی به شما ببخشد. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما و رزرو بلیط هواپیما چارتر ارزان می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

۳. می توانید با خودتان خلوت کنید

در دنیای امروز زندگی همه ی ما گاهی شتاب زیادی پیدا می کند. در کنار زمانی که صرف خانواده، دوستان، دانشگاه یا محل کار می کنیم، گهگاه نیاز داریم با خودمان هم خلوت کنیم. تنهایی فواید زیادی دارد: مغز را احیا می کند، تمرکز را بالا می برد و کمک می کند تفکر عمیق تری داشته باشید و در نتیجه می توانید راه حل بسیاری از مشکلات تان را پیدا کنید. اینکه فقط گاهی چند ساعتی را در پارک با خودتان خلوت کنید کافی نیست. شما به زمان بیشتری نیاز دارید. بنابراین تنها سفر کنید و از اوقات تنهایی تان استفاده کنید.

۴.آشنایی با آدم های جدید

آشنایی با آدم های جدید یکی از بهترین بخش های سفر کردن است. شاید فکر تنها بودن در یک مکان کاملا جدید برایتان ترسناک باشد اما به دوستان جدیدی فکر کنید که می توانید در جریان سفرتان پیدا کنید. هر جا بروید کنسرت، کافه یا صف خرید بلیت قطار آدم های بسیار زیادی اطراف تان خواهند بود که داستان های زیادی برای تعریف کردن دارند. ممکن است با بعضی از جالب ترین آدم های زندگی تان آشنا شوید و ایده های خوبی برای سفرهای بعدی تان پیدا کنید. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری و بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

مکان های دیدنی و گردشگری مشهد

۲۰ بازديد

خانه‌ی ملک، میراثی فرهنگی از دوران قاجار

خانه‌ی ملک مشهد متعلق به حاج حسین ملک بوده که از مردان بانفوذ و بسیار ثروتمند دوره قاجاریه محسوب می‌شود. خانه‌ی ملک خانه‌ای بسیار وسیعتر از چیزی بوده که در حال حاضر می‌بینیم. به غیر از بخش بیرونی بنا، سای. بخش‌ها از بین رفته و تخریب شده است. تنها نمونه‌ی حمام خصوصی مشهد را می‌توان در خانه ملک دید که طراحی خاص اسلامی دارد.

خانه‌ی ملک با کاشی‌کاریها و منبت‌کاری های خاص خود و همچنین معماری سنتی  و اروپایی ای که دارد، معروف‌ترین خانه‌ی تاریخی شهر مشهد نام گرفته است. در سال ۱۳۸۵ این بنا، خانه‌ی توریست نام گرفته است. برای رزرو بلیط هواپیما ارزان اصفهان به مشهد می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

چالیدره ، یکی از مناطق دیدنی مشهد

چالیدره که در طرقبه قرار دارد، با آب‌وهوای کوهستانی و عالی خود، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این منطقه یک دریاچه‌ی مصنوعی نیز ساخته شده است که زیبایی محل را دوچندان کرده است. شما می‌توانید در دریاچه قایقرانی کنید و لذت ببرید. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، تله کابین، اسکله ی تفریحی، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، عکاسخانه و… از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه هستند. منطقه‌ی چالیدره ترکیبی است از چشم‌اندازهای طبیعی و هوای خنک و تفریحات به‌روز و متنوع. همین تنوع باعث شده که چالیدره جزو گزینه‌های اصلی خانواده‌ها و جوانان برای گذراندن آخر هفته و اوقات فراغت خود باشد. در بین مناطق دیدنی مشهد‌ ، سری هم به این مکان دیدنی بزنید.

 حمام مهدی قلی بیک ، منطقه‌ای دیدنی در بهترین جاهای دیدنی مشهد

حمام مهدی قلی بیک در ابتدای بازار بزرگ و جنب مسجد ۷۲ تن قرار دارد. قدمت این اثر به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد. در سال‌های اخیر حمام مرمت شده و با همکاری آستان قدس رضوی در سال ۸۵  به موزه‌ی مردم‌شناسی تغییر کاربری داده است. در حال حاضر در این موزه لوازم قدیمی موردنیاز برای حمام نگهداری می‌شود. مالک کنونی این اثر تاریخی، آستان قدس است.

 خانه‌ی داروغه، خانه‌ای قاجاری در بین مکان های دیدنی مشهد

خانه‌ی داروغه در مشهد، در اواخر دوران قاجار به ستور آخرین داروغه ی شهر، یعنی یوسف خان هراتی ساخته شده است. جالب توجه است که این خانه توسط معماران روسی طراحی شده است. اولین شومینه ی شهر مشهد نیز در این خانه ساخته شده است. در اول سپتامبر ۲۰۱۶ به‌دلیل مرمت عالی این بنا و حفظ آثار تاریخی، ایران در لیست سیزده برنده جوایز میراث فرهنگی یونسکو در منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت.

 

غذاهای محلی ارومیه

۳۰ بازديد

دلمه برگ مو ارومیه

غذایی بسیار لذیذ که با استفاده از برگ درخت انگور (مو) تهیه می‌ شود، دلمه است؛ اما ویژگی متمایزی که از دیرباز این دلمه را از دلمه‌ های دیگر شهرها جدا کرده است در استفاده کردن از چند نوع سبزی است که به ‌صورت خودرو در اطراف شهرهای ارومیه می‌ روید و عطر و مزه دلمه را بسیار لذیذ و برای عاشقانش دل ‌چسب‌ تر می‌ کند.

آس چارتر این امکان رابه شما می دهد تا کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما تهران ارومیه را رزرو نمایید.

آش کلم (یرتخلی یا تورشولی آش)

در زبان آذری به یرتخلی باره باره گفته می‌ شود و تورشولی در زبان آذری به معنی ترش است. در این نوع آش سنتی و محلی به دلیل وجود اندکی آبغوره مزه ترش احساس می‌ شود. پس اگر به غذاهای ترش ‌مزه علاقه دارید یرتخلی شهرستان ارومیه را هرگز فراموش نکنید. موادی که برای طبخ این غذا استفاده می ‌شود: برنج، کلم‌ برگ، رب گوجه، نعناع، بلغور، سماق و آبغوره است.

کوفته مرغ

برعکس کوفته تبریزی که برای پخت آن از گوشت استفاده می شود، این کوفته محلی شهر ارومیه، با مرغ تهیه می شود. برای پخت این نوع کوفته محلی که از غذاهای سنتی و پرطرفدار این شهر می باشد، از مرغ، لپه، تخم مرغ، سبزی تازه، گردو، پیاز داغ، آرد و تعدادی ادویه استفاده می شود.

سوپ بلغور (یارما شورباسی)

درمنطقه ‌ی آذربایجان شوربا یکی از اصیل‌ ترین غذاها محسوب می‌ شود و مردم آذربایجان غربی، به خصوص ارومیه هنوز هم این غذا را می ‌پزند. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌ فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌ شود و طعم بسیار خوشمزه‌ ای دارد.

باغ گلهای اصفهان

۲۳ بازديد

مجموعه گونه های داوودی

مجموعه گونه های داوودی از دیگر بخش های دلخواه و محبوب باغ گلهای اصفهان است. دراین بخش که مساحتی نزدیک به ۹۰۰ متر مربع اختصاص یافته ۲۶ گونه ی داوودی مختلف جا دارد. زیبایی بی نظیری از مشاهده ی گونه های داوودی نصیب شما خواهد بود. همه ی بخش های این مکان به رسیدگی ویژه نیازمند است و هر گونه کم توجهی در یک بخش می تواند به زیان های زیادی و البته از بین رفته زیبایی آن بخش منجر شود. با تهیه بلیط هواپیما ارزان از سایت آس چارتر ازتخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.   

معماری ایرانی در باغ گلهای اصفهان

استفاده از بنا و مخصوصا بناهایی با کاکرد مرتبط با نگهداری گیاهان در باغ سازی ایران پیشینه ای طولانی تا دوره ایران باستان دارد. باغ گلهای اصفهان از این ذوق ایرانی به دور نمانده است و آب نمایی زیبا و جوی های آبی که رطوبت محیط را حفظ کنند با سبک معماری ایرانی در آن ساخته شده است. در کنار آن ها پرچین ها و نرده هایی برای نشان دادن راه و جدا کردن محوطه های مختلف باغ گلهای اصفهان طراحی شده اند که زیبایی و هماهنگی هر چه بیشتر محوطه را باعث شده است.

 

باشگاه های بولینگ تهران

۲۰ بازديد

باشگاه های بولینگ تهران

تهران شهری بزرگ و پرجمعیت در مرکز ایران که یکی از شهرهای توریستی و پرگردشگر در ایران بشمار می رود. جاذبه های طبیعی بی شمار، روستاهای سرسبز اطراف شهر تهران، پارک ها و اماکن تفریحی و زیارتی، شهربازی های متعدد، هتل های و مراکزاقامتی لوکس، مراکز خرید مدرن و امکانات رفاهی فراوان که در این شهر وجود دارد، باعث شده مسافران و گردشگران زیادی روزانه به این شهر سفر کنند، یکی از تفریحات جذاب در تهران که در چند سال اخیر بسیار مخاطب و طرفدار داشته است، باشگاه های بولینگ است که در سرتاسر تهران در هر منطقه ای وجود دارد، بولینگ های تهران به ‌منظور ورزش، تفریح و سرگرمی افراد تاسیس شده‌ اند و یکی از مکان های تفریحی در تهران محسوب می شوند. در این مقاله آس چارتر باشگاه های بولینگ تهران را برایتان معرفی می نماید با ما همراه باشید تا از تاریخچه، و قواعد این بازی سرگرم کننده و مهیج اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

 تاریخچه بولینگ

جالب است بدانید بولینگ دارای تاریخچه و قدمت طولانی است، که تاریخچه آن را می توان به توپ های باقی مانده در میان آثار کشف شده مصر باستان دید، که به حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد بازمی ‌گردد، این توپ ها با پوست دانه های گیاهی، ریشه های مختلف و موادی مثل چرم ها پوشیده و تهیه می شدند. که در حدود ۲۰۰۰ سال پیش لژیونرهای روم بازی ای را با این توپ ها انجام می دادند که شباهت زیادی به بازی بولینگ داشته است به این شکل که با آن توپ دست ساز و پرت کردن آن اشیای سنگی باید ریخته شود. در کشور آلمان نیز حدود ۴۰۰ سال پیش مراسم برگزار می شد که در آن سنگی را به حرکت در می آوردند و اعتقاد داشتند که به حرکت انداختن سنگ گناهان را پاک می کند. در دانمارک نیز این بازی با پرتاپ سنگی گرد از فاصله 60 پایی به سمت هدف های سنگی به جای پین انجام می گرفت. قوانین حرفه ‌ای این بازی دوست داشتنی و پرطرفدار در سال ۱۸۹۵ در شهر نیویورک به ثبت رسیده است. می توان گفت که بیشتر از صد سال دردنیا می گذرد که بولینگ بعنوان شادترین تفریح  و ورزش پرتحرک طرفداران زیادی در تمام رده‌های سنی درجهان دارد.