یکشنبه ۲۵ شهریور ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1403

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

دیدنی های ایرانشهررا معرفی کنید؟

۱ بازديد

دیدنی های ایرانشهر

ایرانشهر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۴۵ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد و سومین شهر پرجمعیت استان می باشد ایرانشهر از مناطق گردشگری جذاب که دارای آب و هوای گرم و خشک نیز می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی دیدنی های ایرانشهر بپردازد، در ادامه همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

قلعه ناصری ایرانشهر

از جاهای دیدنی ایرانشهر قلعه ناصری می باشد، قلعه ناصری ایرانشهر به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده  و قدمت آن به اواخر دوره قاجار در اواخر حکومت این سلسله و اوایل دوره پهلوی باز می گردد، قلعه ناصری در مرکز ایرانشهر قراردارد و در آن زمان بعنوان یک قلعه نظامی بزرگ کاربری داشته است، قلعه ناصری از جاذبه های گردشگری ایرانشهر که به نام قلعه دوست محمد خان نیز معروف می باشد. این قلعه دارای معماری بی نظیری می باشد و در گذشته بیش از ۱۵۰ اتاق شامل مال ‌بند، حوض ‌خانه، انبار، اصطبل، حمام، سربازخانه، حاکم ‌نشین و… داشته که متاسفانه در طول تاریخی این بخش ها کمی ویران شده و از تعدادی نیز آثار بسیار اندکی بجا مانده است. قلعه ناصری بعنوان یک بنای ارزشمند تاریخی در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

هامون جازموریان ایرانشهر

از دیدنی های معروف در ایرانشهر تالاب جازموریان است که بعنوان یکی از تالاب ‌های فصلی مشترک بین سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد، تالاب جازموریان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب ایرانشهر و حدود سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، این تالاب امروزه بر اثر احداث سدهای متعدد نظیر سد جیرفت استان کرمان که بر روی هلیل رود و سد کارواندر در سیستان و بلوچستان، دچار خشکسالی شده و اکنون به عنوان یکی از کانون ‌های گرد و غبار در جنوب شرق ایران  شناخته شده است.

قلعه بمپور ایرانشهر

از دیگر دیدنی های ایرانشهر قلعه بمپور می باشد، قلعه بمپور مربوط به دوران پیش از اسلام دوره های اشکانیان و ساسانیان می باشد، قلعه بمپور از جاهای دیدنی ایرانشهر که با خشت و گل ساخته شده و از معروف ترین بنای سیستان و بلوچستان بشمار می رود.

 گورستان اسپیدژ ایرانشهر

از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی در ایرانشهر می توان به گورستان اسپیدژ اشاره کرد، این گورستان قدمتی حدود پنج هزار سال دارد و مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان می باشد، که بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ترسناک ترین مکان های ایران

۱ بازديد

برای افراد ماجراجو هیچ تجربه ی بدی وجود ندارد. جسارت در انجام هر کاری مزایا و معایب خود را دارد . یکی از این تجربه ها این است که برای انجام یک کار همیشه پایان خوبی وجود ندارد. هیچ نیرویی در دنیا وجود ندارد که بتواند روح بی باک فرد ماجراجو را متوقف کند. آدم های ماجراجو در هر شرایطی همیشه دنبال کشف چیز های جدید و مهیج هستند به همین خاطر مکان های بسیار رازآلود و هراسناک قطعا می تواند یکی از گزینه های هر برنامه سفری برای این افراد باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای سرزدن به جاذبه های هراسناک به مکان هایی بروند که یکی از اصلی ترین غرایز ما انسان ها یعنی ترس را در درونشان بیدار کنند. سفر به این مکان های مرموز و دلهره آور زیرمجموعه بخشی از گردشگری می باشد که به این گردشگری ( گردشگری سیاه) یا ( گردشگری وحشت) گفته می شود. سالانه از سرتاسر دنیا گردشگران، به مکان های اسرار آمیز و تاریخی سر می زنند. کشور ایران هم دارای مکان های رمزآلود و ترسناکی می باشد که در این مقاله می خواهیم به جاذبه های ترسناک ایران بپردازیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

تالاب ارواح مازندران

دریاچه ای بکر و راز آلود در 12 کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار گرفته، که از زمان های بسیار قدیم اسم عجیب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. دریاچه ارواح مازندران همیشه غرق در مه و بخار هوا است که، فضایی خوفناک را در این مکان به وجود می آورد. نام دریاچه ی ارواح در بین تمامی مردم جا افتاده است، اما این دریاچه را با نام دیگری به نام دریاچه ممرز( به دلیل پوشش گیاهی این منطقه درختان ممرز) می شناسند. شما برای رسیدن به این جاذبه ی سرسبز باید از شهرستان نور به سمت نوشهر حرکت کنید، حدود نیم ساعت یا کمی بیشتر از آن مانده به نوشهر به سمت روستای صلاح الدین حرکت کنید و کم کم شما به یکی از زیبا ترین دریاچه های ایران نزدیک می شوید. از این روستا تا دریاچه یک مسیر خاکی وجود دارد که با کمک تابلوهای راهنما شما را به دریاچه می رساند. دریاچه ارواح یکی از قدیمی ترین دریاچه های مازندران است. قدمت این جاذبه به حدود 2.5 سال پیش، یعنی دوره ی کواترنری برمی گردد. این دریاچه دارای آب و هوای متعدل و خنک شبیه به مناطق کوهستانی دارد.بلیط هواپیما تهران

تالاب بین ‌المللی شادگان

۱ بازديد

تالاب بین ‌المللی شادگان

استان خوزستان یکی ازاستان های جنوبی کشورمان ایران که با تاریخچه و قدمت بسیار زیاد یکی از مهم ترین استان های کشور محسوب می شود. جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد در این استان و وجود شهرها و شهرستان های تاریخی این استان را منحصربفرد کرده است به همین دلیل سالانه تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر می کنند و به بازدید از جاذبه های این استان می پردازند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های استان خوزستان تالاب شادگان بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان مشهد اهواز چارتر را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

معرفی تالاب بین ‌المللی شادگان

تالاب بین ‌المللی شادگان یکی از جاذبه های دیدنی در استان خوزستان و یکی از بزرگترین تالاب های ایران می باشد که از ترکیب سه تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه تشکیل شده است اما طبق برگزاری همایش تالاب‌های جهان تصمیم گرفته شد که این سه تالاب بعنوان تالاب شادگان شناخته شود. تالاب شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان و در۵۰ کیلومتری شهر آبادان واقع شده‌ است. این تالاب در گذشته های خیلی دور تا مرز عراق هورالعظیم ادامه داشته و خیلی وسیع بوده است. اما در همایش جهانی رامسر برای حفظ و نگهداری این تالاب از هورالعظیم جدا گشت. مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است و آب این تالاب بین‌المللی از رودخانه‌های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می‌ شود، سالانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه جراحی به این تالاب وارد می‌شود، یکی از ویژگی های این تالاب جاری بودن هم ‌زمان آب شور، شیرین و لب ‌شور می باشد. از دیگر نام های این تالاب خوردورق، دورق‌الفرس، فلاحیه و همچنین استلاحیه بوده است که به شادگان تغییر نام داده است.

 

معروف ترین هتل های کوش آداسی

۲ بازديد

معروف ترین هتل های کوش آداسی

کوش آداسی از شهرهای گردشگری کشور ترکیه که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری می باشد، کوش آداسی جزیره ای جذاب و دیدنی یک شهر ساحلی محبوب که در قسمت جنوبی این کشور قرار گرفته است، کوش آداسی دارای آب و هوا و چشم‌ اندازهای حیرت ‌انگیزی از دریا می باشد، کوش آداسی همچنین از مقاصد گردشگری جذاب برای مسافران و گردشگران ایرانی می باشد، کوش آداسی دارای هتل های لوکسی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی معروف ترین هتل های کوش آداسی بپردازد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

هتل ۵ ستاره پاین بی کوش آداسی

هتل پاین بی از معروف ترین هتل های شهر کوش آداسی ترکیه که دارای معماری لوکس و منحصربفردی می باشد، هتل پاین بی از هتل های ۵ ستاره کوش آداسی که دارای 650 اتاق و امکاناتی نظیر: پزشک، خشکشویی، سرویس رایگان رفت و آمد، ترانسفر فرودگاهی، پارکینگ، آسانسور، خدمات 24 ساعته در اتاق، سشوار، کافی شاپ، گاو صندوق، تلویزیون ماهواره‌ ای، رستوران، ماساژ، باشگاه بدنسازی، پارک آبی، سالن بازی کودکان، سونا، جکوزی، استخر ویژه کودکان، استخر سرباز، تنیس، استخر سرپوشیده، ساحل اختصاصی، بیلیارد، اینترنت، وای فای رایگان در لابی و اتاق ها، تصفیه هوا، سرویس بهداشتی، حمام، فرش و مبلمان، خدمات ۲۴ ساعته، زمین مینی گلف، تنیس و سالن بازی کودکان، ساحل اختصاصی و مسیرهای پیاده ‌روی منحصربه ‌فرد، غواصی، پارک آبی، رستوران‌های محلی و بین ‌المللی، باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ و جکوزی می باشد، هتل پاین بی به پارک آبی آدالند، پارک آبی فانتاسی و مراکز تاریخی همچون: قلعه کوش آداسی، خانه مریم مقدس، عبادتگاه هادریان  و ویرانه ‌های افسوس، عبادتگاه آرتمیس، زمین گلف بین ‌المللی کوش آداسی و بازار بزرگ کوش آداسی نزدیک می باشد.

 

گردنه ی عشاق هرمزگان

۲ بازديد

مسیر دسترسی به گردنه ی عشاق

گردنه ی عشاق  از جاذبه های گردشگری هرمزگان و برای برای دسترسی به شما می توانید با توجه به مبدا حرکت هر کدام را به مقصدتان یعنی گردنه ی عشاق پیدا کنید. اگر قصد دارید از هواپیما با آمدن به اینجا استفاده کنید باید در جریان این باشید که در فاصله ی خیلی زیاد نزدیک به این جاذبه، فرودگاهی وجود ندارد. باید برای یکی از شهر های بندرلنگه همانند بندر عسلویه و یا بندرعباس بلیط پرواز تهیه کنید. اگر بخواهید با سفر ریلی و جاده ای به این مسیر بیاید تنها راه رسیدن شما حرکت از مبدا به سمت ایستگاه قطار بندرعباس و یا پایانه ی اتوبوس های این شهر مسیر خود را طی کنید. و از آنجا با سواری به گردنه ی عشاق بروید. فاصله ی شیراز تا گردنه ی عشاق حدود 437 کیلومتر فاصله دارد که حدودا 5 ساعت و نیم طول می کشد. فاصله ی عسلویه تا گردنه ی عشاق حدود 120 کیلومتر و حدود 2 ساعت و نیم می باشد.  فاصله ی بندرعباس تا گردنه ی عشاق حدود 280 کیلومتر و 4 ساعت می باشد. فاصله ی بندر مقام کلا حدود 30 کیلومتر راه می باشد.

جاذبه های استان هرمزگان,جاذبه های گردشگری هرمزگان,جاذبه های هرمزگان

بهترین زمان سفر به گردنه ی عشاق

گردنه ی عشاق در سواحل جنوبی و گرم کشور قرار دارد. نشستن در گردنه ی عشاق و نگاه کردن به عظمت الهی و دنیای زیر دریا، سرشار از شگفتی هاست. با توجه به آب و هوای گرم این منطقه پاییز و یا زمستان به هرمزگان سفر کنید. شما می توانید در دی یا بهمن به این منطقه سفر کنید. بهترین زمان سفر به گردنه ی عشاق در نیمه ی دوم فروردین ماه می باشد.

جاذبه های استان هرمزگان,جاذبه های گردشگری هرمزگان,جاذبه های هرمزگان

تفریحات در گردنه ی عشاق

وقتی شما به گردنه ی عشاق در هرمزگان می روید می توانید تفریحات مختلفی را امتحان کنید زیرا در گردنه ی عشاق شما در هر صورت کاری هم نکنید باز هم این گردنه حس بسیار آرامش بخش و خوبی را به شما منتقل می کند.می خواهیم به تفریحات مختلفی که می توانید در این جاذبه تاریخی می خواهیم به تفریحات مختلف در گردنه ی عشاق بپردازیم با ما همراه باشید.

عکاسی

به طور کلی عکاسی از مناظر بسیار دیدنی به خصوص کنار دریا چالش برانگیر می باشد.شما باید قبل از گرفتن عکس از دریا و… به این هم فکر کنید که چگونه می خواهید از دوربین خود در براب نمک و باد محافظت کنید. که می توانند به وسایل و دوربین ارزشمند شما آسیب بزنند. برنامه ریزی از قبل می تواند راه بسیارطولانی را برای محافظت از دوربین شما داشته باشد. اقیانوس هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده و نیست حتی زمانی که فکر می کنید به اندازه ی کافی از آب فاصله دارید تا خشک بمانید، یک موج سنگین می تواند از راه برسد و دوربینتان را خیس کند پس حتما حواستان را جمع کنید.

کوهنوردی در تهران

۴ بازديد

کوهنوردی در حصارک تهران

حصارک یکی از جاهای دیدنی تهران که در منطقه ی 5 و در محدوده‌ی شمال غربی تهران واقع شده است. دره حصارک یکی از زیباترین دره‌های شمال تهران است آبشار اصلی این دره به آبشار نو سنگ حصارک معروف است. حصارک یکی از مسیرهای کوهنوردی پرخطر در تهران محسوب می ‌شود و بیشتر کوهنوردان حرفه ‌ای در این منطقه کوهنوردی می کنند. قله ‌بند عیش به ارتفاع ۲۷۶۰‌متر می رسد که در این منطقه قرار گرفته است، برای رسیدن به بالای قله باید از منطقه حصارک عبور کنید، که مسیر هموار و پاکوب و پر از صخره و سنگلاخ می باشد و همچنین باید از میان شاخ و برگ درختان سبز و از لابه‌لای علف‌های خشک عبور کنید. در مسیر به سمت قله رودخانه و چشمه و آبشار بسیار زیبایی نیز وجود دارد. این آبشار در ارتفاع ۱۶۷۰ متری حصارک قرار گرفته است که از ابتدای دره تا آبشار حدود یک ساعت پیاده روی دارید. یکی دیگر از مسیرهای که شما را به سمت قله حصارک می رساند شما می توانید امامزاده داوود را نیز زیارت کنید. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان کرمانشاه تهران از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس کوه حصارک: تهران، حصارک، بزرگراه باکری شمال، خیابان سیمون بولیوار شرق، خیابان سیمون بولیوار غرب، میدان دانشگاه آزاد، بلوار شهدای حصارک

کوهنوردی در کوه دارآباد تهران

کوه دارآباد یا مونگچال یکی از کوه های پرطرفدار در تهران می باشد، کوه دارآباد در منطقه خوش آب و هوای منطقه یک تهران در کوهپایه های البرز قرار گرفته است، ارتفاع کوه دارآباد تهران حدود ۳۱۶۷ متر یا ۱۳۹۰ پا است و چهارمین کوه بلند تهران به حساب می آید، مسیر کوهنوردی دارآباد تهران یکی از بهترین مسیر های موجود در تهران برای کوهنوردی می باشد. برای کوهنوردی در مسیر دارآباد، سه مسیر وجود دارد. مسیر اول کوهنوردی از سمت چپ دره دارآباد شروع می شود و برای گردشگری خانوادگی مناسب می باشد. مسیر دوم از دره دارآباد می گذرد و مناسب کوهنوردان حرفه ای تر می باشد. این مسیر سنگلاخی است و فراز و فرود های بسیاری را دارد. مسیر سوم از آبشار دارآباد که یکی از جاذبه های گردشگری منطقه است عبور می کند. این مسیر از قسمت راست دره آغاز می شود و در ابتدا شیبی تند دارد، در طول مسیر شاهد چشمه و آبشارهای گوناگونی خواهید بود، همچنین در این مسیر امکاناتی نظیر توقفگاه، رستوران، کافه و سرویس بهداشتی وجود دارد. که می توانید بعدز یک پیاده روی کمی در این توقفگاه ها استراحت نمایید. همچنین موزه حیات وحش دارآباد نیز در مسیر کوهنوردی دارآباد قرار گرفته است که می توان گفت جذابترین جاذبه گردشگری در این منطقه محسوب می شود.

آدرس کوه دارآباد: تهران، دارآباد، خیابان دارآباد، خیابان محبی، کوه دره دارآباد

جاذبه های گردشگری یونان

۳ بازديد

جاذبه های گردشگری یونان

یونان کشوری بی نظیر و شگفت انگیز که "مهد فرهنگ غرب" است، یونان همچنان پر از شهرهای نمادین با معماری خیره کننده و جزایر منحصر به فرد می باشد، یونان جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی دارد،  در این مقاله آس چارتر شما را با دیدنی های یونان آشنا می سازد، امیدواریم سفری فراموش نشدنی به یونان داشته باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی در شهر مشهد می باشد.

آتن بهترین مقصد گردشگری یونان

آتن پایتخت یونان یکی از جالب ترین مناظر یونان و جهان است که تاریخ آن به عصر نوسنگی باز می گردد، در طول سال ها، فاتحان زیادی آتن را اشغال کردند و ساختمان های منحصر به فرد و باشکوهی ساختند، در سال 1834، آتن پایتخت دولت یونان شد و تبدیل به یک کلان شهر با جذابیت منحصر به فرد گشت. پس از بازی های المپیک 2004، این شهر باستانی جنبه دیگری از جذابیت خود را به جهانیان نشان داد. آتن باستان امروزه دارای متروهای مدرن بسیاری، خیابان های منحصر به فرد، پارک های مجهز و بزرگراه های زیبا، کوچه‌های سنگفرش با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و لاکچری می باشد.

آتن شهری با معماری مدرن خیره کننده و همچنین جاذبه های تاریخی چشمگیر است، از جاذبه گردشگری باستانی نمادین و مهم آتن می توان به ستون های آکروپلیس تا معبد زئوس و دیگر مکان های زیادی در آتن وجود دارد که ارزش دیدن دارند و از پربازدیدترین مکان شهر نیز به شمار می ‌آید، همچنین  موزه آکروپولیس، آگورای باستانی، موزه ملی باستان ‌شناسی و مجموعه آثار باستانی یونانی از دوران نوسنگی و کلاسیک، ورزشگاه پاناتینایکو، باغ ملی، میدان سینتاگما، محله موناستیراکی، کوه لیکابتوس می باشد.

چانیا شهر با معماری غیرمعمولی

از دیگر شهرهای دیدنی و گردشگری در یونان شهر چانیا می باشد، چانیا، شهری باستانی با معماری غیرمعمول و جذاب می باشد،  جاذبه اصلی چانیا بندر قدیمی ونیزی است، معماری غیرمعمول این شهر باعث شده که این شهر را به محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و سریال های هالیوود تبدیل کند، چانیا به خاطر غذاهای محلی لذیذش معروف است که مهم ترین آن پنیر است، خیابان های سنگفرش شده و فانوس دریایی با مناظر پانوراما، چانیا دارای مناطق دیدنی همچون: کشتی های رنگارنگ و ساختمان های باستانی بندر قدیمی ونیزی، باغ گیاه شناسی، آثار باستانی موزه باستان شناسی، برج دیدنی محبوب فانوس دریایی، معماری یونانی آپترا، ایگواناها سواحل، ماسه های طلایی و سواحل شنی، دره اسرارآمیز و قلعه ونیزی و ... می باشد. از مناطق معروف و گردشگری این شهر نیز می توان به مناطق توپونا، سانتریوانی، اسپلانزیا، کاستلی و محله یهودیان اشاره کرد، که فرهنگ و تاریخ یونان را به نمایش می ‌گذارند.

جاده چالوس و جاذبه های آن

۴ بازديد

جاده چالوس و جاذبه های آن

کشورمان ایران دارای جاده های زیادی می باشد، که از جذاب ترین و معروف ترین آنها جاده چالوس است، این جاده به جاده رسمی 59 معروف بوده است، جاده ای خوش آب و هوا و زیبا که یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین مسیرهای زیبا و منحصربفرد وصف نشدنی در ایران می باشد، جاده ای بهشت گونه  که علاوه بر زیبایی هایش جاده ای کوهستانی و خطرناک و دارای پیچ و خم های متعدد نیز می باشد، جاده چالوس یکی از اصلی ترین محورهای رسیدن به شمال کشور می باشد که طرفدارا بسیاری در بین گردشگران داخلی و توریست های خارجی دارد، این جاده رویایی دارای جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی بی شماری نیز می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی این جاده رویایی جذاب و جاهای دیدنی آن بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری بندرعباس تهران را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

تاریخچه جاده چالوس

در گذشته ها و در زمان های قدیم جاده ها مسیر های ناهموار و نا امنی بودند که انسان ها به دشواری توسط چهار پایان مسیرها را طی می کردند، به مرور زمان با پیشرفت و اختراع 4 چرخ، جاده ها عریض تر و مناسب تر شدند، جاده چالوس نیز تا زمان ناصرالدین شاه یک جاده پر از پیج و خم، ناهموار بود که ناصرالدین شاه به سفر زیاد علاقه داشت، کاخی در روستای شهرستانک ساخته بود که از این جاده برای رفات به این روستا عبور می کرد، کم کم در زمان پهلوی و به دستوره رضا شاه دستور احداث جاده چالوس را صادر شد و جاده چالوس آسفالت شد. عملیات اجرایی جاده کندوان در اواسط اردیبهشت سال 1310 آغاز و در 10 آذر سال 1312 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، ساخت تونل کندوان در طی 3 به طول انجامید و در سال 1314 احداث گردید،و در سال 1317 مورد استفاده قرار گرفت، طول این تونل 188 متر طول، 7 متر عرض و ارتفاع آن 6 متر می باشد. این تونل حدود 2480 میلیون تومان هزینه در پی داشت و توسط طراح پل ورسک مهندس اتریشی بنام لادیسلاوس فون رابسویچ طراحی شده بود. طول جاده چالوس 168 کیلومتر و عرض معمولی راه 8 متر که در نقاطی بین 10 الی 12 متر افزایش می یابد. ارتفاع جاده چالوس از سطح دریا در بعضی قسمت های آن متفاوت است، ارتفاع جاده چالوس از سطح دریا از سمت شمال 1400 متر،در نقطه گچسر به ارتفاع 2251 متر و از بالای کندوان ارتفاع آن از سطح دریا حدود 3200 متر می باشد. که هرچی به طرف مازندران نزدیکتر می شوید از ارتفاع آن کاسته می شود. شیب جاده چالوس حدود 6 درصد می باشد.

 

مناطق دیدنی تهران را چگونه می توانیم با مترو برویم؟

۷ بازديد

موزه پمپ بنزین تهران

موزه پمپ بنزین تهران یکی از جاذبه های دیدنی در تهران است، در این موزه دیدنی شما می توانید اتومبیل های قدیمی و پمپ بنزین های قدیمی را از تزدیک مشاهد کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. برای رسیدن به این موزه دیدنی می توانید با استفاده از مترو به ایستگاه دروازه دولت بروید، این ایستگاه از پر رفت و آمدترین ایستگاه‌های می باشد. بعد از خروج از این ایستگاه به سمت خیابان سعدی بروید و خود را به موزه برسانید، همچنین گالری آب انبار در فاصله ی 220متری ایستگاه قرار گرفته است که می توانید از این جاذبه و آثار زیبا در این گالری نیز دیدن نمایید. آس چارتر بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

برای استفاده از مترو تهران موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ورود حیوانات به مترو تهران ممنوع است.

 اقلام قابل اشتعال و هرگونه سلاح سرد و گرم در مترو تهران ممنوع است.

حریم خصوصی مسافران در زمان انتظار خط زرد لبه سکو است، به هیچ عنوان نباید از این خط عبور کنید.

سعی کنید از حمل مایعات خودداری کنید. 

فرودگاه بین المللی استان کرمان

۶ بازديد

فرودگاه بین المللی استان کرمان

کرمان یکی از استان های کشورمان ایران که دارای آب و هوای خشک می باشد، این استان به مرکزیت شهر کرمان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی می باشد، که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، این استان دارای علاوه بر جاذبه هایی که دارد دارای امکانات رفاهی و تفریحی نیز می باشد، یکی از امکانات رفاهی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است فرودگاه های بین المللی استان کرمان می باشد، که روزانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از هرجای ایران و خارج از کشور می باشد. در ادامه آس چارتر به معرفی فرودگاه های بین المللی استان کرمان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهدتا با کمتر از سه دقیقه و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارترهواپیما ارزان مشهد کرمان را براحتی تهیه نمایید.

معرفی فرودگاه بین المللی استان کرمان

استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است و یکی از فرودگاه بین المللی استان کرمان در سال 1304 به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و بعد از مطالعات و تحقیقات گسترده سرانجام در سال 1335عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد و در سال 1349 بهره ‌برداری از این فرودگاه با اولین پرواز کرمان به مسیر تهران و تهران به کرمان بود، راه اندازی شد. این فرودگاه در قسمت غربی و در فاصله 4 کیلومتری از شهر کرمان قرار دارد و مساحت آن حدود 600 متر مربع و دارای دو باند پروازی است، که هر باند آن طولی به متر 2600 و 2000 متر و عرض آن ها حدود 45 متر می باشد. ارتفاع فرودگاه کرمان از سطح دریا حدود 1750 متر می باشد که می توان گفت جزو مرتفع ترین فرودگاه های ایران محسوب می‌ شود و همچنین امروزه این فرودگاه بزرگترین و مجهزترین فرودگاه جنوب شرق کشورمان می باشد علاوه بر این فرودگاه استان کرمان بخاطر داشتن مراکز صنعتی فراوان دارای 4 فرودگاه دیگر در شهرهای سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم می باشد، همچنین این استان دارای یک ایستگاه هوایی ناوبری و تجهیزاتی در دربند راور و سایت راداری واقع در جبال بارز جیرفت نیز می باشد.

بازسازی فرودگاه بین المللی کرمان

درسال 1360 در عملیات بازسازی و توسعه برای فرودگاه کرمان در نظر گرفته شد که در این بازسازی ها طول باند فرودگاه به حدود 3845 متر و عرضی حدود 60 متر رسید و در سال 1369 ترمینال فرودگاه به مساحت 1200متر مربع افزایش یافت. ترمینال داخلی نیز به مساحت 3200 متر مربع رسید و دو ترمینال خارجی با مساحت 2600 و 3600 متر مربع احداث شد. این فرودگاه اکنون دارای سه ترمینال داخلی، بین المللی و حجاج است.