پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

ییلاق سوباتان

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

ییلاق سوباتان

۹ بازديد

جاهای دیدنی ییلاق سوباتان

آنچه در ییلاقات سوباتان و اطراف آن مشاهده می‌کنید همه به نوعی جاذبه گردشگری به حساب می ‌آیند. اما برخی از مکان‌ها زیبایی و جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد. بیایید با این جاهای دیدنی ییلاقات سوباتان آشنا شویم. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا باکمترازسه دقیقه بلیط لحظه آخری عسلویه به رشت را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

دریاچه‌ نئور

دریاچه نئور در 19 کیلومتری غرب منطقه سوباتان قرار دارد. آب این رودخانه زیبا و پرخروش از برف و باران‌های فصول پاییز و زمستان تامین می‌ شود. پوشش گیاهی منحصر به فرد این منطقه که شامل گیاهان دارویی زیادی مانند بابونه و نعناع کوهی است. رویش این گیاهان در اطراف رودخانه باعث شده تا عطر خوشی در هوای اطراف دریاچه پراکنده شود. اگر در فصل بهار به دیدن این رودخانه می ‌روید می ‌توانید تعدای قزل‌آلای رنگین‌کمانی بگیرید و از هفت‌رنگی پولک‌های ماهی و طعم لذیذ گوشت آن لذت ببرید.

آبشار زیبا ورزان

این آبشار در ضلع شمال غربی ییلاقات سوباتان واقع شده و تنها 4 کیلومتر از آن فاصله دارد. آبشار ورزان از رودخانه ورزان که یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه بزرگ لیسار است سرچشمه می ‌گیرد و با سقوط 100 متری از صخره‌ها، منظره بی‌ بدیعی را در میان کوه‌های سبز مخملی به نمایش می‌ گذارد.

گوری دره

در پس روستای سوباتان منطقه‌ای با قدمتی چند هزار ساله وجود دارد. گوری دره یا قوری دره گورستان 7هزار ساله‌ای است که مردم این خطه از دست‌رفتگان خود را در آن به خاک می‌ سپردند. این گورستان به همت باستان شناسان کشف شد و اکنون گردشگران می‌ توانند از آن دیدن کنند. تماشای انواع مختلف قبرهای کلان سنگی، چهار چینه و… برای گردشگرانی که علاقه زیادی به تمدن کهن ایرانی و آثار باستانی دارند خالی از لطف نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.