پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

بندر ماهشهر را معرفی کنید؟

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

بندر ماهشهر را معرفی کنید؟

۷ بازديد

بندر ماهشهر

کشورمان ایران دارای بنادر مهم و تاریخی بسیار زیادی می باشد، بنادری که از نظر اقتصادی برای کشورمان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این بنادر بندر ماهشهر در جنوب استان خزستان می باشد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی این بندر تاریخی زیبا و تاریخچه و جاذبه های آن بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری تهران ماهشهر را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

تاریخچه بندر ماهشهر

بندر ماهشهر یکی از بنادرمهم و تاریخی در کرانه خلیج فارس و در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است، قدمت این شهر به دوره ساسانیان و به سال 231 میلادی بازمی گردد، این شهر در زمان پادشاهی اردشیر اول بنا گردد و این شهر ریشهرنامیده شد. این بندر همچنین بنام های معشور و ماچول نیز معروف بوده است.

آب و هوای بندر ماهشهر

جنوب کشور همانطور که می دانید دارای گرمترین هوا می باشد، بنادر جنوبی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند دارای آب و هوای شرجی مرطوب است، در تابستان ها دمای هوای این شهر تا 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد و در زمستان ها به صفردرجه می رسد. دمای هوا در تابستان ها به گرمی بسیارزیادی که دارد، میزان رطوبت و شرجی بودن هوا به صد درصد می رسد که بسیار آزار دهنده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.