یکشنبه ۲۵ شهریور ۰۳

کوهنوردی در تهران

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

کوهنوردی در تهران

۴ بازديد

کوهنوردی در حصارک تهران

حصارک یکی از جاهای دیدنی تهران که در منطقه ی 5 و در محدوده‌ی شمال غربی تهران واقع شده است. دره حصارک یکی از زیباترین دره‌های شمال تهران است آبشار اصلی این دره به آبشار نو سنگ حصارک معروف است. حصارک یکی از مسیرهای کوهنوردی پرخطر در تهران محسوب می ‌شود و بیشتر کوهنوردان حرفه ‌ای در این منطقه کوهنوردی می کنند. قله ‌بند عیش به ارتفاع ۲۷۶۰‌متر می رسد که در این منطقه قرار گرفته است، برای رسیدن به بالای قله باید از منطقه حصارک عبور کنید، که مسیر هموار و پاکوب و پر از صخره و سنگلاخ می باشد و همچنین باید از میان شاخ و برگ درختان سبز و از لابه‌لای علف‌های خشک عبور کنید. در مسیر به سمت قله رودخانه و چشمه و آبشار بسیار زیبایی نیز وجود دارد. این آبشار در ارتفاع ۱۶۷۰ متری حصارک قرار گرفته است که از ابتدای دره تا آبشار حدود یک ساعت پیاده روی دارید. یکی دیگر از مسیرهای که شما را به سمت قله حصارک می رساند شما می توانید امامزاده داوود را نیز زیارت کنید. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان کرمانشاه تهران از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس کوه حصارک: تهران، حصارک، بزرگراه باکری شمال، خیابان سیمون بولیوار شرق، خیابان سیمون بولیوار غرب، میدان دانشگاه آزاد، بلوار شهدای حصارک

کوهنوردی در کوه دارآباد تهران

کوه دارآباد یا مونگچال یکی از کوه های پرطرفدار در تهران می باشد، کوه دارآباد در منطقه خوش آب و هوای منطقه یک تهران در کوهپایه های البرز قرار گرفته است، ارتفاع کوه دارآباد تهران حدود ۳۱۶۷ متر یا ۱۳۹۰ پا است و چهارمین کوه بلند تهران به حساب می آید، مسیر کوهنوردی دارآباد تهران یکی از بهترین مسیر های موجود در تهران برای کوهنوردی می باشد. برای کوهنوردی در مسیر دارآباد، سه مسیر وجود دارد. مسیر اول کوهنوردی از سمت چپ دره دارآباد شروع می شود و برای گردشگری خانوادگی مناسب می باشد. مسیر دوم از دره دارآباد می گذرد و مناسب کوهنوردان حرفه ای تر می باشد. این مسیر سنگلاخی است و فراز و فرود های بسیاری را دارد. مسیر سوم از آبشار دارآباد که یکی از جاذبه های گردشگری منطقه است عبور می کند. این مسیر از قسمت راست دره آغاز می شود و در ابتدا شیبی تند دارد، در طول مسیر شاهد چشمه و آبشارهای گوناگونی خواهید بود، همچنین در این مسیر امکاناتی نظیر توقفگاه، رستوران، کافه و سرویس بهداشتی وجود دارد. که می توانید بعدز یک پیاده روی کمی در این توقفگاه ها استراحت نمایید. همچنین موزه حیات وحش دارآباد نیز در مسیر کوهنوردی دارآباد قرار گرفته است که می توان گفت جذابترین جاذبه گردشگری در این منطقه محسوب می شود.

آدرس کوه دارآباد: تهران، دارآباد، خیابان دارآباد، خیابان محبی، کوه دره دارآباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.