پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

دیدنی های ایرانشهررا معرفی کنید؟

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

دیدنی های ایرانشهررا معرفی کنید؟

۲ بازديد

دیدنی های ایرانشهر

ایرانشهر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۴۵ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد و سومین شهر پرجمعیت استان می باشد ایرانشهر از مناطق گردشگری جذاب که دارای آب و هوای گرم و خشک نیز می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی دیدنی های ایرانشهر بپردازد، در ادامه همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

قلعه ناصری ایرانشهر

از جاهای دیدنی ایرانشهر قلعه ناصری می باشد، قلعه ناصری ایرانشهر به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده  و قدمت آن به اواخر دوره قاجار در اواخر حکومت این سلسله و اوایل دوره پهلوی باز می گردد، قلعه ناصری در مرکز ایرانشهر قراردارد و در آن زمان بعنوان یک قلعه نظامی بزرگ کاربری داشته است، قلعه ناصری از جاذبه های گردشگری ایرانشهر که به نام قلعه دوست محمد خان نیز معروف می باشد. این قلعه دارای معماری بی نظیری می باشد و در گذشته بیش از ۱۵۰ اتاق شامل مال ‌بند، حوض ‌خانه، انبار، اصطبل، حمام، سربازخانه، حاکم ‌نشین و… داشته که متاسفانه در طول تاریخی این بخش ها کمی ویران شده و از تعدادی نیز آثار بسیار اندکی بجا مانده است. قلعه ناصری بعنوان یک بنای ارزشمند تاریخی در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

هامون جازموریان ایرانشهر

از دیدنی های معروف در ایرانشهر تالاب جازموریان است که بعنوان یکی از تالاب ‌های فصلی مشترک بین سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد، تالاب جازموریان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب ایرانشهر و حدود سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، این تالاب امروزه بر اثر احداث سدهای متعدد نظیر سد جیرفت استان کرمان که بر روی هلیل رود و سد کارواندر در سیستان و بلوچستان، دچار خشکسالی شده و اکنون به عنوان یکی از کانون ‌های گرد و غبار در جنوب شرق ایران  شناخته شده است.

قلعه بمپور ایرانشهر

از دیگر دیدنی های ایرانشهر قلعه بمپور می باشد، قلعه بمپور مربوط به دوران پیش از اسلام دوره های اشکانیان و ساسانیان می باشد، قلعه بمپور از جاهای دیدنی ایرانشهر که با خشت و گل ساخته شده و از معروف ترین بنای سیستان و بلوچستان بشمار می رود.

 گورستان اسپیدژ ایرانشهر

از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی در ایرانشهر می توان به گورستان اسپیدژ اشاره کرد، این گورستان قدمتی حدود پنج هزار سال دارد و مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان می باشد، که بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.