جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

جاذبه های دیدنی در اطراف مجموعه ابراهیم خان کرمان

۲ بازديد

جاذبه های دیدنی در اطراف مجموعه ابراهیم خان کرمان

کرمان دارای جاذبه های تاریخی بسیار از جمله: حمام گنجعلی خان، آتشکده زرتشتیان، حمام وکیل، بازار کرمان، آرامگاه مشتاقیه و... می باشد. در ادامه به معرفی مختصری از این جاذبه های دیدنی خواهیم پرداخت. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما تهران کرمان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

بازار کرمان

بازار کرمان یکی از تاریخی ترین و کهن ترین بازارهای کرمان است، قدمت بازار بزرگ کرمان به سده هشتم هجری باز می گردد، بازار کرمان همچنین بزرگ ‌ترین و طولانی ‌ترین بازار ایران محسوب می ‌شود، بازار کرمان از لحاظ معماری بسیار بی نظیر و زیبا است و شامل راسته‌ها و بازارهای متفاوتی می‌ باشد. این بازار یکی از ویژه گی های بارزی که دارد قرار گرفتن این بازار در سر راه جاده ابریشم قرار داشته است نقش بسیار بزرگ و مهمی در اقتصاد منطقه داشته است. بازار کرمان که در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است.

آدرس بازار: کرمان، میدان ارگ

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان یکی تز جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های دیدنی در کرمان محسوب می شود که قدمت این حمام باستانی به دوره قاجار باز می گردد که در سال 1270 هجری شمسی در مساحتی حدود ۱.۱۵۰ متر مربع ساخته شده است. معماری حمام وکیل به سبک دوره‌های زندیه و قاجار ساخته شده است. این حمام از بخش‌هایی چون ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و ستون‌های سنگی زیبا و حوض بزرگی تشکیل شده و با تزئیناتی همچون: کاشی‌کاری‌، سرامیک‌ کاری و حجاری از تزیینات به کار رفته است.

آدرس حمام وکیل: کرمان، میانه‌های بازار کرمان، بعد از حمام گنجعلی خان

باغ شاهزاده ماهان کرمان

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی در کرمان باغ شاهزاده کرمان می باشد، این باغ در 2 کیلومتری شرق شهر ماهان قرار دارد. باغ تاریخی شاهزاده ماهان مربوط به دوره قاجار است. این باغ توسط حاکم وقت کرمان در زمان قاجار محمدحسن خان ساخته شده است، و بیشتر بناهای موجود در آن نیز در سال 1309 توسط عبدالحمید میرزا ناصرالدوله به این باغ زیبا اضافه شد. این باغ به شکل مستطیل و وسعتی حدود ۵/۵ هکتار است که دارای ۴۰۷ متر طول و ۱۲۲ متر عرض می باشد و از بخش های مختلفی  شامل سردر ورودی، حمام، عمارت، شبکه آب‌رسانی و حوض تشکیل شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در شهر مشهد می باشد.

آدرس باغ شاهزاده کرمان: کرمان، ماهان، دامنه کوه جوپار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.