جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تاریخچه اولین هواپیما و ورود آن به ایران

۲ بازديد

تاریخچه اولین هواپیما و ورود آن به ایران

اولین هواپیما در ایران درست در 105 سال پیش در ایران اتفاق افتاده است.این پرواز که توسط یک خلبان لهستانی انجام شد مجبور شد در میدان مشق تهران فرود بیاید.آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

پرواز همیشه برای انسان ها مانند یک رویا بوده است که ان را در سر داشته اند ،برادران رایت اولین پرواز در امریکا را تجربه کرده اند.

اما پس از ان ده سال طول کشید تا  در زمان احمد شاه قاجار پرواز در اسمان ها عملی بشود.خلبان لهستانی قطعات مجهز که برای یک هواپیما را لازم داشته اند از روسیه به بندرانزلی و از طریق اتومبیل به تهران اورد.و پس از درست کردن هواپیما اولین پرواز را در تهران به فراز رساند.

به دلیل مکان نامناسب برای فرود امدن خلبان مجبور شد در میدان مشق فرود بیاید.فردای ان روز که هواپیما فرود امد احمد شاه قاجار و جمعی از درباریان در کنار هواپیما اولین عکس یادگاری را گرفتند.

این هواپیما بعد ها به موزه ی قصر فعلی یا محوطه قصر قاجار منتقل شد و مدتی پرواز های نمایشی برای مردم تهران انجام میداد.

اولین هواپیمایی که برای ایران خریداری شد یک فروند هواپیمایی یونکرس بود این هواپیما در سال 1301 شمسی برای در تهران برای ایران خریداری شد .که برای ارتش بود تا از ان برای هواپیمای نظامی بهره برداری شود. پرواز‌های این شرکت در مسیر قصرشیرین به بغداد، زاهدان به دهلی، مشهد به کابل، بندر انزلی به باکو، بندر بوشهر به کراچی و بمبی، خرمشهربه بصره و تبریز به تفلیس بر قرار بود. این شرکت تا سال ۱۳۱۲ در ایران فعالیت می‌کرد. بلیط ارزان چارتری خود را می توانید در کمتر از 3 دقیقه از سایت آس چارتر تهیه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.