جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

کریسمس

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

کریسمس

۳ بازديد

کریسمس

در کشورهای اروپایی یکی از اعیاد بزرگ و مرسوم جشن سال نو میلادی می باشد، که به کریسمس معروف است. جشن کریسمس یکی از مهم ترین اعیاد درمیان مسیحیان می باشد، که در سرتاسر جهان برگزار می شود. جشن کریسمس در واقع جشنی است که در آن آیین بر اساس آیین دین مسیح، تولد حضرت مسیح جشن گرفته می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی جشن کریسمس می پردازد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما خارجی را از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه جشن کریسمس

سال نوی میلادی که به اسم نوئل نیز معروف است، تاریخچه ی مشخصی ندارد، اما توسط یکی از مورخان مسیحی بنام توس جولیوس آفریکانوس شرح وقایع جهانی را با توجه به کتب آسمانی و تاریخی و روز ۲۵ دسامبر همزمان با تولد مسیح آغاز کرد، برای اولین بار در روم در تقویم فیلوکالوس مشاهده شد. جشن کریسمس در سال ۳۷۸ میلادی پس از مرگ والنس امپراطور رنگ بیشتری گرفت، در سال ۳۸۱ در قرن 4 میلادی زمان گریگوری نازیانزوس  این جشن دیگر برگزار نشد اما در سال 400 میلادی در زمان جان کریستوستوم دوباره این جشن شکل بهتری گرفت وباشکوه تر برگزار شد.

درباره کریسمس

جشن کریسمس یکی از جشن های مذهبی مسیحیان است که هر ساله به یاد تولد حضرت عیسی (ع) برگزار می شود. سال نو و قدم گذاشتن به یک سال جدید در هر کشور دارای تاریخ و فرهنگ مختلفی می باشد. در اکثر کشورها ۱ ژانویه را در تقویم میلادی که بر اساس گاه شمار رومی است، به عنوان سال نوی میلادی در نظر می گیرند که در هر کشور برگزاری این جشن متفاوت می باشد. اما برای اولین بار کشور اسکاتلند ۱ ژانویه را به عنوان اولین روز سال در دنیا اعلام کرد. این جشن به طور کلی برای بزرگداشت سال نوی میلادی در زادروز عیسی مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز می شود و تا ۶ ژانویه یا روز خاج شویان به مدت 12 روز ادامه دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.