پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

غذاهای محلی بندرعباس

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

غذاهای محلی بندرعباس

۲ بازديد

غذاهای محلی بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان می باشد. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای  ایران می باشد و بزرگترین بندر ایران نیز در این شهر قرار گرفته است.

بندر عباس در مجاورت دریای خلیج فارس قرار دارد و مهم ترین قطب اقتصادی ایران نیز می باشد.

نام این بندر در گذشته به نام بندر گمبرون معروف بود اما بعد از حمله شاه عباس دوم به این بندر و بیرون راندن پرتغالی ها از این بندر، به نام بندرعباس معروف شد.

این شهر نیز مانند دیگر شهرهای جنوبی، غذاهای محلی و سنتی مختص به خود را دارد که در اکثر آنها از ماهی و ادویه های زیادی استفاده می شود.

در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از این غذاها بپردازیم. اگر شما نیز هوس غذاهای لذیذ جنوب را کردید می توانید بلیط هواپیما بندرعباس خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

هواری بندرعباس

هواری یکی از غذاهای محبوب و لذیذ جنوبی است که ترکیبات اصلی آن را ماهی و برنج تشکیل می دهد. این غذا در واقع همان ماهی پلو یا میگو پلو می باشد. علیرغم اینکه بسیار از شهرهای ایران نیز این غذا را تهیه و سرو می کنند؛ اما زادگاه اصلی این غذا بندرعباس و استان هرمزگان می باشد که در بین مردم آن نیز بسیار محبوب و معروف می باشد. این غذا را با ماهی و اگر ماهی در دسترس نبود، با تن ماهی و میگو نیز تهیه می شود. کسانی که به ادویه های تند و سبزهای جنوبی علاقه مند هستند، این غذا انتخابی مناسب می باشد چرا که از سبزی های معطر مثل گشنیز و ادویه های زیاد و تندی در تهیه آن استفاده شده است. ظرز تهیه هواری به این شکل است که ابتدا پیاز را تفت می دهند سپس سبزی های معطر مثل شوید، شنبلیله، گشنیز را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله سیر و ماهی را نیز به مخلوط اضافه کرده و تمامی مواد را با یکدیگر تفت می دهیم. در مرحله بعد ادویه و فلفل را اضافه می کنیم و در نهایت با برنج دم می دهیم.

ترشی انبه بندری

ترشی انبه یکی از خوراکی های لذیذ جنوبی است که از انبه تهیه می شود. در ابتدای شنیدن نام ترشی انبه ممکن است برای برخی عجیب و ناخوشایند به نظر برسد اما این ترشی از طعمی لذیذ برخوردار می باشد. طعم ترشی انبه، تند می باشد که برای طرفداران خوراکی های تند گزینه ای مناسب می باشد. در تهیه ترشی انبه از موادی همچون انبه خورد شده، تمر هندی، زردچوبه، ادویه مخصوص، رب گوجه فرنگی و سرکه استفاده می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.