پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

فرودگاه بین المللی استان کرمان

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

فرودگاه بین المللی استان کرمان

۷ بازديد

فرودگاه بین المللی استان کرمان

کرمان یکی از استان های کشورمان ایران که دارای آب و هوای خشک می باشد، این استان به مرکزیت شهر کرمان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی می باشد، که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، این استان دارای علاوه بر جاذبه هایی که دارد دارای امکانات رفاهی و تفریحی نیز می باشد، یکی از امکانات رفاهی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است فرودگاه های بین المللی استان کرمان می باشد، که روزانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از هرجای ایران و خارج از کشور می باشد. در ادامه آس چارتر به معرفی فرودگاه های بین المللی استان کرمان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهدتا با کمتر از سه دقیقه و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارترهواپیما ارزان مشهد کرمان را براحتی تهیه نمایید.

معرفی فرودگاه بین المللی استان کرمان

استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است و یکی از فرودگاه بین المللی استان کرمان در سال 1304 به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و بعد از مطالعات و تحقیقات گسترده سرانجام در سال 1335عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد و در سال 1349 بهره ‌برداری از این فرودگاه با اولین پرواز کرمان به مسیر تهران و تهران به کرمان بود، راه اندازی شد. این فرودگاه در قسمت غربی و در فاصله 4 کیلومتری از شهر کرمان قرار دارد و مساحت آن حدود 600 متر مربع و دارای دو باند پروازی است، که هر باند آن طولی به متر 2600 و 2000 متر و عرض آن ها حدود 45 متر می باشد. ارتفاع فرودگاه کرمان از سطح دریا حدود 1750 متر می باشد که می توان گفت جزو مرتفع ترین فرودگاه های ایران محسوب می‌ شود و همچنین امروزه این فرودگاه بزرگترین و مجهزترین فرودگاه جنوب شرق کشورمان می باشد علاوه بر این فرودگاه استان کرمان بخاطر داشتن مراکز صنعتی فراوان دارای 4 فرودگاه دیگر در شهرهای سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم می باشد، همچنین این استان دارای یک ایستگاه هوایی ناوبری و تجهیزاتی در دربند راور و سایت راداری واقع در جبال بارز جیرفت نیز می باشد.

بازسازی فرودگاه بین المللی کرمان

درسال 1360 در عملیات بازسازی و توسعه برای فرودگاه کرمان در نظر گرفته شد که در این بازسازی ها طول باند فرودگاه به حدود 3845 متر و عرضی حدود 60 متر رسید و در سال 1369 ترمینال فرودگاه به مساحت 1200متر مربع افزایش یافت. ترمینال داخلی نیز به مساحت 3200 متر مربع رسید و دو ترمینال خارجی با مساحت 2600 و 3600 متر مربع احداث شد. این فرودگاه اکنون دارای سه ترمینال داخلی، بین المللی و حجاج است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.