پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

۱۵ بازديد

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از شهرهای گرم جنوبی با مردمی خونگرم و تنوعی از جاذبه های گردشگری سالانه مسافران بی ‌شماری را از سرتاسر جهان به سوی خود می کشاند. اهواز شهری تاریخی که هر گوشه و هر طرف از آن را که ببنید جاذبه ی تاریخی و با طبیعی بسیار زیبا را خواهید دید، در این مقاله می خواهیم به معرفی جاهای دیدنی در اطراف اهواز بپردازیم تا با این جاذبه ها آشنا شوید که اگر راهی اهواز شدید و فرصتی برای گشت و گذار پیدا کردید اطلاعاتی را از جاهای دیدنی اطراف این شهر داشته باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری در مشهد می باشد.

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری از جمله پل طبیعت کیانپارس و بازار عبدالحمید، رود کارون، آبشارهای اهواز و جاذبه های متعدد دیگر که نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم این شهر است، اهواز دارای آب و هوای بسیار گرمی است که در فصل های تابستان و  بهار ممکن است نتوانید گرمای طاقت فرسای این شهر را تحمل نمایید. اما اهواز نیز مانند دیدگر شهرهای ایران دارای ییلاقاتی است که می توانید برای فرار کردن از گرمای تابستان به این ییلاقات پناه ببرید و در طبیعت بکر آن به گشت و گذار و تفریح بپردازید.

 

پارک جنگلی گمبوعه

پارک جنگلی گمبوعه از پارک جنگلی های سرسبز و پرطرفدار در اهواز که یکی از بزرگترین پارک جنگلی های اهواز که در ۱۵ کیلومتری شمال غرب این شهر قرار گرفته است و بیش از ۳۰ هکتار وسعت دارد. پارک جنگلی گمبوعه دارای طبیعتی زیبا، مراتع چشم ‌نواز، درختان متنوع و هوای مطبوع و دلپذیری می باشد، که یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح و اوقات فراغت شما می باشد. از امکانات متنوع این پارک جنگلی می توان به استخر، فضای مناسب قایقرانی، زمین بازی مخصوص کودکان، باربیکیو، سکوهای استراحت و پوشش گیاهی متنوع آن اشاره کرد. پارک جنگلی گمبوعه بعنوان یک منطقه طبیعی حفاظت شده می باشد که دارای پوشش گیاهی متنوعی از انواع درخت‌ها و درختچه‌های بومی سازگار با آب و هوای گرم اهواز نظیر: درخت کنار، درختچه گز، درخت کهور، گیاهان خوراکی خود رو، انواع گیاهان طبی می باشد. پارک جنگلی گمبوعه دارای فضای دلچسب و خوبی برای پیک نیک های یک روزه و برای عکاسی می باشد.

 

جزیره کوشک

یکی از مناطق دیدنی در اطراف اهواز از توابع شهرستان اندیکا جزیره ی زیبا کوشک در دریاچه سد شهید عباس پور می باشد، جزیره‌ی زیبای کوشک آب و هوایی مطبوع، درختان و چمن زارهای پر از گل، درختان متنوع میوه و طبیعتی چشم ‌نوازاست، در جزیره کوشک می توانید به تفریح بپردازید و از جاذبه ها امکانات این جزیره بهره ببرید، از امکانات جزیره کوشک می توان به ویلاهای زیبا و اماکن اقامتی خاص آن اشاره کرد. این ویلا ها دارای امکانات رفاهی بسیاری نظیر باربیکیو و تاب و آلاچیق، فضای سرسبز و درختکاری شده می باشند،در این جزیره کوچک همچنین یک زمین فوتبال و سالن غذاخوری و سالن ورزشی نیز وجود دارد، شهرستان اندیکا به سرزمین کوه‌های شگفت انگیز شهرت دارد. می توانید در این شهر از جاذبه های دیدنی ان دیدن نمایید و لذت ببرید، دریاچه نیلگون سد شهید عباس ‌پور میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از سرتاسر جهان می باشد و همچنین این جزیره در مجاورت رود خروشان کارون قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.