شنبه ۱۲ خرداد ۰۳

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

دیدنی های غار نخجیر مرکزی

معرفی ایرانشهر

۰ بازديد

معرفی ایرانشهر

شهرستان ایرانشهر کجاست؟

ایرانشهر یکی از شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان است. مساحت این شهر نزدیک به 30،200 کیلومتر مربع می باشد. ایرانشهر یکی از شهرهای بزرگ و محروم سیستان می باشد. ایرانشهر دومین شهر است که در استان سیستان و بلوچستان فرودگاه دارد و همین موضوع باعث می شود برای سفر به این شهر از بلیط چارتری تهران ایرانشهر و بلیط هواپیما استفاده کنید. برای خرید می توانید به سایت اس چارتر مراجعه کنید.

جغرافیای ایرانشهر

ایرانشهر در زمان های گذشته نقش محافظت و پاسداری از سیستان را به عهده داشته که به همین دلیل به ان معنای حفاظت می گفتند. در ان زمان ها پس از حمله ی اسکندر مقدونی ان منطقه ی خوش اب و هوا و سرسبز کم کم خراب شد. ایرانشهر از شمال به خاش و زاهدان، از شمال شرق به ایرندگان و از شمال غربی به دلگان راه دارد. منطقه دلگان جزوه ایرانشهر بوده اما کم کم جدا شده و شهرستان جدیدی تشکیل داده است.

 

آب و هوای ایرانشهر

ایرانشهر بخاطر داشتن مناطق کوهستانی و پست، اب و هوای ان گرم و خشک است همچنین در تابستان ها و فصل گرما شرجی می باشد. این منطقه تحت بادهای بسیار زیادی هم است و در تابستان دمای هوا به 45 درجه و در زمستان 2 درجه بالای صفر است.بخاطر خشک سالی در ایرانشهر بیشتر مردم در یک دهه مجبور به حاشیه نشینی کردند و روستاهایی چون کریم آباد، رسول آباد، علی آباد از روستاهای حاشیه نشین ایرانشهر هستند.

 

آکواریوم بندرانزلی

۰ بازديد

آکواریوم بندرانزلی

بندر انزلی یکی از بنادر مهم صنعتی و تجاری در شمال کشورمان ایران در استان گیلان و نزدیکی شهر رشت قرار دارد. این بندر امروزه از مهم ترین و بزرگترین بنادر ایران است؛ این بندر یکی از مراکز مهم اقتصادی و مقصدی محبوب برای گردشگران و مسافران می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی ازجمله: بازار های بی شمار و بزرگ ، تفریحات آبی و بناهای تاریخی و ... می باشد.  آکواریوم بندر انزلی یکی از جذابترین دیدنی های در بندر انزلی می باشد، در این مقاله آس چارتربه معرفی آکواریوم بندرانزلی می پردازد، تا پایان مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری تهران رشت در مشهد می باشد.

 

سوغات استان گیلان

۱ بازديد

بادام زمینی گیلان

از دیگر محصولات و سوغاتی های گیلان می توانن به بادام زمینی اشاره کرد، ۸۰ درصد بادام زمینی کشور در شهرستان آستانه ‌ی اشرفیه در استان گیلان تولید می شود، که از مرغوب ‌ترین نوع بادام می باشد، این نوع بادام دارای دانه ‌های درشت و طعم خوبی می باشد و از اوایل اردیبهشت تا نیمه‌ ی خرداد کاشت می شود و از اواسط شهریور تا اواخر مهر برداشت می شود. لازم است بدانید دو نوع بادام‌ زمینی با پوست و بدون پوست در بازارهای گیلان موجود می باشد که نوع بدون پوست آن قیمت بالاتری دارد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

چای لاهیجان استان گیلان

چای از معروف ترین محصولات در استان گیلان می باشد، این استان بزرگترین مزارع چای در ایران می باشد و بزرگترین صادر کننده چای در کشورمان بشمار می رود، چای سرگل، ساچمه‌ ای و چای ممتاز از چای های تولیدی در این استان که دارای کیفیت بالایی می باشد. چای از معروف ترین و بهترین سوغات گیلان می باشد که می توانید از فروشگاه های این استان تهیه نمایید.

رشته‌ خشکار گیلان

از جمله خوشمزه‌ ترین و پرطرفدارترین سوغات گیلان می توان به رشته خشکار اشاره کرد، رشته خشکار نوع شیرینی رشتی می باشد که از ترکیب آرد برنج، شکر، مغز گردو و هل تهیه می شود، بعد از مخلوط شدن همه مواد آن ها را روغن سرخ کرده و در شربت شیرین مخصوصی می غلتانند، این نوع شیرینی در چندین مرحله پخت آماده می شود، رشته‌ خشکار را شما می توانید بصورت داغ و تازه تهیه نمایید و نوش جان کنید، این نوع شیرینی در کنار چای سرو می شود.

سعدیه شیراز

۱ بازديد

سعدیه شیراز

شیراز شهر گل و بلبل شهر باغ های سرسبز شهر شعر و ادب، شهر شعرای نامی شهر تاریخی ایران که با جاذبه های دیدنی فراوانش سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند، این شهر تاریخی در هر گوشه ی خود از گذشته های دور آثار ارزشمندی از گذشته های دور دارد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی شیراز یعنی سعدیه شیراز می پردازد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران شیراز را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

معرفی سعدیه شیراز

مشرف الدین مصلح شیرازی معروف به سعدی شیرازی، یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان توانمند ایرانی قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال 585 هجری قمری در شیراز متولد شد، و در همان کودکی پدرش را از دست داد، وی به فراگیری علم و دانش بسیار علاقه داشت، و از کودکی به مکتب رفت و به آموختن پژوهش، دین و دانش پرداخت. اما بخاطر اوضاع نابسامان ایران در پایان دوران سلطان محمد خوارزمشاه و حمله سلطان غیاث‌الدین خوارزمشاه، به شیراز وی تصمیم گرفت که شیراز را ترک کند، وی از سال 1126 میلادی جهانگردی خود را برای آموختن علم و دانش آغاز کرد و به شهرهای مختلف خاور نزدیک و خاورمیانه، هندوستان، حبشه، مصر و شمال آفریقا سفر کرد. این سفر 30 سال به طول انجامید و او دو اثر با ارزش  گلستان و بوستان از خود برجا گذاشت که تمام حکایات سفر خود را نیز در این کتب ارزشمند آورده است، حکایت‌هایی که سعدی در گلستان و بوستان آورده‌ است، نگرش و بینش او را نمایان می‌ کند. وی سرانجام در سال 691 هجری قمری در ایران از دنیا رفت.

 

تکیه بیگلر بیگی کرمانشاه

۳ بازديد

تکیه بیگلر بیگی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران که دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی می باشد. جاذبه های طبیعی که هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. علاوه بر جاذبه های طبیعی که در کرمانشاه وجود دارد جاذبه های تاریخی و قدیمی بسیار زیادی نیز در این شهر وجود دارد که دیدن و بازدید از آنها خالی از لطف نیست، در ادامه آس چارتر به معرفی یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کرمانشاه تکیه بیگلر بیگی می پردازد، تا پایان این مقاله با ماه همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمتر از سه دقیقه بتوانید به راحتی بلیط هواپیما چارتر ارزان خود را تهیه نمایید.

 

دشت هویج

۳ بازديد

دشت هویج

تهران مرکز کشور ایران با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد یکی از شهرهای توریستی و تفریحی در ایران می باشد، جاذبه های طبیعی تهران یکی از بهترین جاها و مکان هایی است که طرفداران بسیاری دارد برای آخر هفته ها و فرار از آلودگی هوای تهران و سرو صدا و دود بهترین گزینه برای مردم طبعیت بکر و زیبای اطراف تهران می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی تهران بنام دشت هویج بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری شیراز تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی دشت هویج

دشت هویج یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در تهران در روستای افجه و در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار دارد. این دشت یکی از تفرجگاه های قدیمی در تهران است که از دیرباز مورد توجه و تفریح شاهان صفوی نیز بوده است که دراین دشت به شکار می پرداختند.

نام دشت هویج

این منطقه گردشگری یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی برای تهرانی ها می باشد، یکی از دلایلی که این دشت بنام دشت هویج معروف شده این است که در سرتاسر این دشت هویج کاشته شده است، و دشت را به رنگ نارنجی درآورده است، به همین دلیل این دشت به این نام معروف گشته است.

 

جاذبه های گردشگری ایتالیا

۳ بازديد

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا، کشوری است که برخورداری بی ‌نظیر از ثروت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان محسوب می‌شود. با وجود طولانی‌ترین ساحل دریای مدیترانه، کوهستان‌های آلپ و دندانه‌های زیبای ساحلی، ایتالیا سلیقه‌ای از گردشگران و علاقه‌مندان را می‌پذیرد. از نقشه‌های تاریخی و باستانی روم در رم گرفته تا کانال‌های زیبا و پل‌های شهر ونیز، از آثار هنری بزرگ داوینچی و میکلانژلو در فلورانس گرفته تا برج خلدونی در پیزا، هر نقطه‌ای در ایتالیا پر از تاریخ و زیبایی است. همچنین، ایتالیا به‌عنوان مرکز غذاهای لذیذ و شهرت جهانی در زمینه آشپزی شناخته می‌شود. از پیتزا و پاستا تا گلسنگ و کافه اسپرسو، آشپزی ایتالیایی به‌تمامی اقلیم‌ها و سلیقه‌ها پاسخ می‌دهد. با جاذبه‌های فراوان، آثار تاریخی، طبیعت زیبا و فرهنگ متنوع، ایتالیا یک سفر رویایی برای علاقه‌مندان به گردشگری است و به شما تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی را ارائه می‌دهد. با آس چارتر در این مقاله همراه باشید تا با این کشور جذاب و دیدنی بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی را به راحتی تهیه نمایید.

جذاب ‌ترین شهرهای ایتالیا برای مسافرت

ایتالیا به‌جرئت یکی از محبوب‌ترین، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین کشورها و مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود، که بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. همچنین ایتالیا یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان در تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد و در عرصه های فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی بسیار موفق بوده است. این کشور با تاریخ، فرهنگ، تمدن، پیتزا و نوشیدنی‌های فوق‌العاده، همه‌ وهمه گرد هم آمده‌اند که توجه شما را به این کشور بی‌نظیر با تاریخ هیجان ‌انگیز جلب کنند  .

 

روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی

۳ بازديد

شاگردان خواجه نصرالدین طوسی

خواجه بعد از چند سال که علوم مختلفی را در نزد اساتید خود آموخته بود باز به شاگردان خود این علوم را آموخت، از شاگردان معروف وی می توان به علامه حلی و ابن فوطی اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تابا کمترین هزینه و کمترین زمان بتوایند بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مجموعه آثار خواجه نصیرالدین طوسی

خواجه در طول حیات زندگی خود آثار با ارزشی از خود که نتیجه سال ها تلاش و پشت کار خود بود را از خود به یادگار گذاشت که اکنون دانشمندان در تمام جهان از این آثار ارزشمند در علوم مختلف از این آثار بهره می برند. از آثار ارزشمند این دانشمند ایرانی می توان به اخلاق ناصری، آغاز و انجام، تحریر مجسطی، تحریر اقلیدس، تجرید المنطق، اساس الاقتباس، ذیج ایلخانی، آداب البحث، تجرید العقاید، شرح اشارت بو علی سینا، قواعد العقاید، آداب المتعلمین، روضه القلوب، اثبات بقاء نفس، الجبر و الاختیار، استخراج تقویم، خلافت نامه، اختیارات نجوم، رساله در کلیات طب، ایام و لیالی، علم المثلث، الاعتقادات، شرح اصول کافی، تجرید الهندسه، اثبات جوهر، جامع الحساب، اثبات عقل، جام گیتی نما، اثبات واجب الوجود اشاره کرد که از ارزشمندترین آثار خواجه نصیر می باشد.

اشعار خواجه نصیرالدین طوسی

خواجه نصیر همچنین با شعر و ادبیات علاقه زیادی داشت، که می توان در میان آثارش، از اشعار زیبایی به فارسی و عربی مشاهده کرد. همچنین در بخشی از اشعار وی سبک های مختلفی همچون معما و چیستان وجود دارد. که در ادامه یکی دو قطعه از اشعار پندآموز وی را در خدمتتان قرار می دهیم.

نه چندانی که گویندت که گنگی           خمش بودن نکو فضل است، لیکن

ز دانش های خود چیزی به چنگی       همان بهتر که در بزم افاضل

که تو شاخ گلی، یا چوب شنگی          که تا معلوم گردد بر اکابر

جاذبه های دیدنی لامرد

۳ بازديد

جاذبه های دیدنی لامرد

لامرد یکی از شهرهای استان فارس است که در جنوب این استان قرار گرفته است، این شهر دارای تاریخی با قدمتی 5 هزار ساله می باشد، وجود62 اثرتاریخی در این شهر گواه قدمت دیرینه آن است. این شهر در قدیم به تراکمه مشهور بوده‌ است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی از جمله باغ‌ها، تنگه‌ها، چشمه‌ها، آسیاب‌ها، سنگ‌ نوشته‌ها و ... می باشد. در این مقاله آس چارتر به معرفی جاذبه های دیدنی لامرد می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان هواپیما تهران لامرد در مشهد می باشد.

روستاهای لامرد

شهرستان لامرد دارای 7 دهستان و 140 روستا می باشد، که تاریخی ترین روستاهای این شهرستان که دارای قدمت طولانی می باشد، روستاهای رکن آباد وعلامرودشت دارای تاریخچه بسیار غنی و آثار تاریخی بار ارزشی می باشد، که در این روستاها سفالینه ها و اثار تاریخی به دست آمده که قدمت آنها را به 5 هزار سال پیش و به دوره هخامنشی باز می گردد. همچنین آثار باستانی همچون: قلعه ها، تل ها، گورستان ها، آسیاب های آبی، قنات ها و سدها وپل ها، به دوران های عصرنوسنگی، مس وسنگ، تاریخی و دوره ها ی اسلامی می رسد. قلعه گبری نیز از دیگر بناهای تاریخی علامرودشت می باشد.

نقش برجسته سراب بهرام لامرد

یکی ازآثار تاریخی در شهرستان لامرد و در 3 کیلومتری روستای نورآباد قرار گرفته است، نقش برجسته بهرام است که قدمت آن به دوران ساسانی باز می گردد، برروی این نقش برجسته تصاویری از پادشاه ساسانیان بهرام دوم حک شده است که در این تصویر بهرام شمشیر خود را بر زمین فرو کرده است و دو نفر نیز که در اطرافش قرار دارند به نشانه احترام انگشتان خود را به طرف بالا نگه داشته اند. این اثر تاریخی در ۱۲ اسفند ۱۳۱۵ با شماره ۲۷۸ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

خانه های تاریخی شیراز

۳ بازديد

خانه ضیائیان شیراز

شهر شیراز دارای خانه های تاریخی زیادی می باشد از جمله خانه های تاریخی دیگر در این شهر می توان به خانه ضیائیان اشاره کرد، خانه ضیائیان محله سیاه سنگ شیراز و خیابان سنگ سیاه قرار دارد که قدمت آن به حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ سال دوران قاجاریه باز می گردد، خانه تاریخی ضیائیان در نزدیکی جاهای دیدنی همچون: خانه سعادت، خانه فروغ الملک، آرامگاه سیبویه و کلیسای ارامنه شیراز واقع شده است، خانه تاریخی ضیائیان در فهرست آثار ملی ایران در تاریخ 1357 و با شماره ثبت 1603 به ثبت ملی رسیده است.

آدرس خانه ضیائیان: شیراز، بلوار سیبویه، بازارچه دروازه کازرون، سنگ سیاه

خانه صابر شیراز

از دیگر خانه های تاریخی شیراز که قدمت آن به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار باز می گردد خانه صابر است، خانه صابر متعلق به حسن علی صابر سنگری یکی از معروف‌ ترین تاجران ایرانی می باشد، خانه صابر دارای معماری به سبک مدرن می باشد و دارای دو طبقه و یک حیاط مرکزی، دو بخش اندرونی و بیرونی، اتاق های 3 دری و 5 دری می باشد، خانه صابر در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس خانه صابر: محله سرباغ، بن‌بست کدخدا، پلاک ۶۲

خانه صالحی شیراز

خانه صالحی به دوره حکومت قاجار باز می گردد و از خانه های تاریخی این شهر بشمار می رود، خانه صالحی دو طبقه و دارای دو بخش اندرونی و بیرونی، اتاق‌های سه ‌دری و پنج دری، حیاط مرکزی و هشتی می باشد، خانه صالحی رو به روی بارگاه مطهر شاهچراغ قرار دارد که می توانید به راحتی از آن بازدید نمایید، خانه صالحی در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس خانه صالحی: میدان احمدی، محله سرباغ، ابتدای گذر هفت پیچ